لغو دریافت عوارض ۲ درصدی سفر با تاکسی‌های اینترنتی

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
شهردار تهران در حاشیه‌ی همایش «طرح گام دوم مدرسه آماده» اعلام کرد، عوارض ۲ درصدی سفر با تاکسی‌های اینترنتی از شهروندان دریافت نخواهد شد.
تبلیغات

پیروز حناچی، شهردار تهران، در همایش «گام دوم طرح مدرسه آماده» اعلام کرد عوارض ۲ درصدی سفر با تاکسی‌های اینترنتی دریافت نخواهد شد. او توضیح داد اخذ این عوارض روی سفر شهروندان مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان است که در بازه‌ی زمانی افزایش قیمت بنزین، تصمیم بر آن شد که این عوارض دریافت نشود.

پیش‌تر گفته شده بود، براساس دستورالعمل نظارتی تاکسی‌های اینترنتی، ۱/۵ درصد هزینه‌ی سفر تمام تاکسی‌های اینترنتی مشمول عوارض شهرداری می‌شود و این دستور از ۱۷ دی‌ در تهران و مشهد لازم‌الاجرا شده است؛ اما به‌گفته‌ی شهردار تهران در بازه‌ی زمانی افزایش قیمت بنزین، تصمیم گرفته شده است که این عوارض دریافت نشود.

حناچی در واکنش به اخذ عوارض ۲ درصدی از شهروندان برای سفر با تاکسی‌های اینترنتی که پیش‌تر شهرداری تهران خبر از بخشش آن در صورت ثابت نگه‌داشتن کرایه‌ها داده بود، گفت:

اخذ عوارض ۲ درصدی روی سفر شهروندان مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان است که در آن بازه‌ی زمانی‌که بنزین گران شده بود، باتوجه به جو موجود در فضای جامعه تصمیم بر آن شد که این عوارض دریافت نشود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات