کانن با تغییر طراحی جعبه آینه، سریع‌ترین DSLR جهان را تولید کرد

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کانن هنوز به نوآوری در دنیای دوربین‌های DSLR ادامه می‌دهد و در نمایشگاه CES امسال سریع‌ترین نمونه در این دسته را معرفی کرد.
تبلیغات

نوآوری در فناوری‌های قدیمی همیشه امکان دارد و نمی‌توان ساختارهایی همچون DSLR را منسوخ یا متعلق به گذشته نامید. کانن در نمایشگاه CES 2020 نشان داد که هنوز راه برای بهینه‌سازی و پیشرفت فناوری در دوربین‌های DSLR وجود دارد.شاتری که ژاپنی‌ها در دوربین جدید خود معرفی کردند، توانایی ثبت عکس با سرعت ۱۶ فریم‌برثانیه را دارد و در تصویربرداری با چنین سرعتی، باز هم قابلیت‌های ردگیری و فوکوس و نوردهی خودکار را به بهترین نحو ارائه می‌کند.

کانن چگونه توانست سریع‌ترین دوربین DSLR جهان را تولید کند؟ آن‌ها با تغییر طراحی جعبه‌ی آینه،‌ امکان ثبت تصویر با سرعت بسیار بالا را فراهم کردند. دوربین جدید Canon EOS-1D X Mark III که در نمایشگاه امسال CES معرفی شد، قابلیت‌های فراوانی علاوه بر سرعت بالا دارد و به‌نوعی یک دوربین هیبریدی نیز محسوب می‌شود. ژاپنی‌ها اکنون در مصاحبه با رسانه‌های فناوری، جزئیات طراحی محصول جدید پرچم‌دار خود را شرح داده‌اند.

مایک برنهیل، مدیر پشتیبانی فنی کانن در زیرمجموعه‌ی اروپا درباره‌ی دوربین جدید شرکتش می‌گوید:

سال‌ها پیش من با یکی از دوستانم که در یک شرکت تولید دوربین کار می‌کند، صحبت می‌کردم. شرکت آن‌ها (که قطعا کانن نیست) در حوزه‌ی تولید دوربین‌های SLR سابقه و اعتبار بالایی داشت. او می‌گفت از لحاظ ریاضی بالاترین سرعت ممکن برای عکس‌برداری با فوکوس خودکار، ۱۲ فریم‌بر‌ثانیه است. درواقع آن‌ها ۱۲ فریم را حداکثر علمی ممکن می‌دانستند و سرعت بالاتر از آن، تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسید.اکنون ما تقریبا پس از گذشت یک دهه، موفق به دستیابی به سرعت ۱۶ فریم‌برثانیه شده‌ایم. چگونه؟ ما عملکرد جعبه‌های آینه را از پایه بازطراحی کردیم. ما دیگر از اصول قبلی پیروی نمی‌کنیم و درواقع قوانین را تغییر داده‌ایم. دیگر از جاذبه یا سیستم فنی قدیمی استفاده نمی‌کنیم و همه‌ی حرکت‌ها به‌کمک سلونوئید انجام می‌شود. آینه در دوربین جدید، با دقت بسیار بالایی به بالا فشار داده شده یا به پایین کشیده می‌شود.
1D X Mark III

برای درک ساختار جدید آینه در دوربین کانن، تصور کنید که یک سیب را از ارتفاع رها می‌کنید. سرعت پایین آمدن سیب نسبت به زمانی‌که آن را به سمت زمین پرتاب می‌کنید، قطعا کمتر خواهد بود. اصول جعبه‌ی آینه در دوربین 1D X Mark III نیز تقریبا همین‌طور است و سلونوئیدها (فنر مارپیچی) شاتر را با سرعت بیشتری حرکت می‌دهند؛ حرکتی که علاوه بر سرعت بالاتر، دقت بالاتری را نیز نسبت به بهره‌گیری صرف از جاذبه دارد.

برنهیل در ادامه‌ی صحبت‌ها پیرامون سیستم آینه‌ی جدید گفت:

زمان حرکت و لرزش آینه به‌میزان قابل‌توجهی کاهش یافت، چرا که حرکت آن به‌صورت فشار دادن و کشیدن است و دقت بالایی هم در جانمایی دارد. به‌علاوه ما در این محصول، دو آینه را به‌صورت هماهنگ استفاده کرده‌ایم. درنتیجه حرکت و توقف آن‌ها به‌صورت هم‌زمان صورت می‌گیرد. درنهایت لرزش از هر دو آینه گرفته می‌شود و مقدار تکان خوردن به حداقل می‌رسد.
 Canon EOS-1D X Mark III / کانن

استفاده از سیستم سلونوئیدی جدید، زمان مسدود بودن مسیر ویوفایندر را در دوربین کاهش می‌دهد:

روش جدید علاوه بر کاهش لرزش و افزایش دقت فوکوس خودکار، زمان مسدود شدن مسیر ویوفایندر را کاهش می‌دهد. درنتیجه حتی اگر از تصویربرداری ۱۶ فریم‌برثانیه استفاده نکنید،‌ آینه با سرعت بیشتری به حالت قبل باز می‌گردد و درنهایت تصویر را با سرعت بسیار بیشتری مشاهده می‌کنید.

کانن 1D X Mark III با بهره‌گیری از روش جدید، زمان مسدودسازی ویوفایندر را به حداقل می‌رساند و توانایی رقابت با ویوفایندرهای الکترونیکی بدون مسدودسازی همچون نمونه‌ی موجود در Sony A9 II را دارد.

باتوجه به نوآوری‌های جدید در دنیای دوربین، نمی‌توان DSLR را یک فناوری مرده دانست. قطعا کانن چنین باوری ندارد. آن‌ها هنوز به‌دنبال راه‌هایی هستند تا مکانیزم آینه‌ای محبوب و قدیمی را بهبود دهند و بازطراحی کنند. ظاهرا هنوز حوزه‌های گوناگونی برای بهینه‌سازی این دوربین‌ها وجود دارد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین‌های DSLR، بدون آینه و دیگر محصولات کانن نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات