مشخصات کامل گلکسی S20 و S20 پلاس و S20 اولترا فاش شد

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ به‌زودی اعضای جدید خانواده‌ی پرچم‌دار خود را معرفی می‌کند و اکنون اطلاعات سخت‌افزاری همه‌ی نسخه‌های گوشی جدید گلکسی S20 فاش شده است.
تبلیغات

سامسونگ در رویداد اختصاصی ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) محصولات جدید خود، یعنی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا را رونمایی می‌کند. شایعات قبلی ادعا می‌کنند که گوشی دیگری به‌نام گلکسی Z Flip نیز در رویداد مذکور رونمایی خواهد شد. تاکنون شایعات و اطلاعات گوناگونی پیرامون گوشی‌های جدید غول کر‌ه‌ای منتشر شده‌اند. در میان اطلاعات پیش از رونمایی، هیچ‌یک جذابیت انتشار مشخصات کامل را ندارند. اکنون اطلاعات کامل اعضای جدید سری گلکسی اس نیز منتشر شده‌ است.

اطلاعاتی که در جدیدترین اخبار درباره‌ی گوشی‌های جدید سامسونگ معرفی شد، مشخصات نسخه‌های 5G را نشان می‌دهد. به‌علاوه باتوجه‌به پردازنده‌ای که در تصویر زیر به آن اشاره شده است (اکسینوس)، می‌دانیم مشخصات منتشرشده درباره‌ی نسخه‌های اروپایی و دیگر مناطقی هستند که سامسونگ در آن‌ها از پردازنده‌های کوالکام استفاده نمی‌کند.

مشخصات گلکسی اس ۲۰

گلکسی اس 20 با نمایشگر ۶/۲ اینچی مجهز به پنل Infinity-O Dynamic AMOLED با رزولوشن ۳،۲۰۰ در ۱،۴۴۰ و نسبت تصویر ۲۰:۹ به بازار عرضه خواهد شد. حفره‌ای در وسط پنل نمایشگر وجود دارد که دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه در آن جای می‌گیرد. پنل گوشی جدید سامسونگ، از نرخ نوسازی  ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند؛ اما شایعه‌های قبلی ادعا می‌کنند کاربر باید بین بیشترین نرخ نوسازی و بیشترین رزولوشن تصویر،‌ یکی را انتخاب کند. درواقع، نرخ فریم ۱۲۰ هرتز فقط با رزولوشن ۲،۴۰۰ در ۱،۰۸۰ دردسترس خواهد بود.

مشخصات گلکسی S20

سامسونگ در پرچم‌دار جدید خود از پردازنده‌ی اختصاصی اکسینوس ۹۹۰ استفاده می‌کند که با فرایند هفت نانومتری تولید می‌شود. از ویژگی‌های دیگر این گوشی هوشمند می‌توان به حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD اشاره کرد. در مشخصات جدید، از مقدار حافظه‌‌ی رم خبری نیست؛ اما شایعه‌های گذشته، استفاده از رم ۱۲ گیگابایتی را برای این گوشی سامسونگ ادعا می‌کردند.

نسخه‌های پلاس و اولترا به دوربین ToF 3D مجهز خواهند بود

گوشی S20 در پنل پشتی به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد بود. لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی واید و ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی سه‌برابری اپتیکال (تا ۳۰ برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال) و ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید در پنل پشتی این گوشی قرار دارند. اطلاعات منتشرشده ادعا می‌کنند پرچم‌دار جدید سامسونگ، قابلیت فیلم‌برداری 8K را با نرخ فریم ۳۰ فریم‌برثانیه دارد.

از قابلیت‌های دیگر سامسونگ Galaxy S20 می‌توان به بلندگوهای مجهز به دالبی اتمس ساخت AKG، باتری چهار هزار میلی‌آمپرساعتی، گواهینامه‌ی IP68 مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار و اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2.0 اشاره کرد. ابعاد و وزن محصول جدید کره‌ای‌ها نیز ۱۵۲ در ۶۸ در ۷/۹ میلی‌متر و ۱۶۴ گرم عنوان شده است.

مشخصات گلکسی S20 پلاس

گلکسی اس ۲۰ پلاس مشخصاتی شبیه به گلکسی S20 دارد؛ اما ابعاد بزرگ‌تر و دوربین ToF سه‌بعدی آن را از نسخه‌ی عادی متمایز می‌کند. گوشی گلکسی S20 پلاس نمایشگر ۶/۷ اینچی با رزولوشن ۳،۲۰۰ در ۱،۴۴۰ دارد و طراحی و نرخ نوسازی آن نیز برابر با گلکسی S20 ذکر می‌شود. این گوشی هوشمند پرچم‌دار به باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز و ابعادش ۱۶۲ در ۷۴ در ۷/۸ میلی‌متر و وزنش ۱۸۸ گرم خواهد بود. سایر مشخصات گلکسی S20 پلاس دقیقا با گلکسی S20 یکسان هستند.

مشخصات دوربین گلکسی S20 پلاس

مشخصات گلکسی S20 اولترا

سامسونگ برای خانواده‌ی جدید سری اس خود، نسخه‌ای بسیار بزرگ‌تر را نیز در نظر گرفته است. گلکسی S20 Ultra با نمایشگر ۶/۹ اینچی به بازار عرضه خواهد شد؛ اما مشخصات پنل آن هیچ تفاوتی با گلکسی S20 ندارد و همان رزولوشن ۳،۲۰۰ در ۱،۴۴۰ و نرخ نوسازی حداکثر ۱۲۰ هرتز برای آن ذکر می‌شود. گفتنی است مدل اولترا از پرچم‌دار جدید سامسونگ در نسخه‌ای با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت نیز به بازار عرضه خواهد شد. کره‌ای‌ها در این نسخه از باتری غول‌پیکر پنج‌هزار میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده‌اند و پیکربندی و تنظیمات دوربین نیز با نسخه‌های دیگر تفاوت خواهد داشت.

دوربین سلفی گلکسی S20 اولترا به لنز ۴۰ مگاپیکسلی مجهز می‌شود و بازهم از فیلم‌برداری 4K 60fps پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در پنل پشتی گلکسی S20 اولترا از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی واید استفاده کرده است و دو لنز ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید نیز آن را همراهی می‌‌کنند. کره‌ای‌ها در این نسخه نیز مانند نسخه‌ی پلاس از دوربین ToF سه‌بعدی بهره برده‌اند. گلکسی اس 20 اولترا بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال و ۱۰۰ برابری دیجیتال را به کاربر ارائه می‌کند. ابعاد این گوشی ۱۶۷ در ۷۶ در ۸/۸ میلی‌متر و وزنش ۲۲۱ گرم ذکر می‌شود. دیگر مشخصات نسخه‌ی اولترا، تفاوتی با نسخه‌های دیگر نخواهد داشت.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات