گوگل پلی، ارسال نوتیفیکیشن‌های به‌روز‌رسانی نرم‌افزار را متوقف کرد

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل دیگر پس از به روز‌رسانی اپلیکیشن‌ها، به کاربران خود نوتیفیکیشن ارسال نخواهد کرد.
تبلیغات

فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی ، صرفا اپلیکیشنی برای خرید و نصب نرم‌افزارها نیست؛ بلکه مرجعی برای به‌‌روز‌رسانی آن‌ها نیز محسوب می‌شود. شاید بسیاری از کاربران اندروید اصلا به این موضوع اهمیتی ندهند؛ چراکه این به‌روز‌رسانی‌ها برای آن‌ها به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

در پایان سال ۲۰۱۹ بسیاری از کاربران متوجه این موضوع شدند که نسبت به گذشته، نوتیفیکیشن‌های کمتری از طرف گوگل دریافت می‌کنند؛ به‌خصوص نوتیفیکیشن‌هایی که از به‌روز‌رسانی اپلیکیشن‌ها خبر می‌داد.

روال کار معمولا به این شکل بود که در صورت تنظیم قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار اپلیکیشن‌ها، وقتی کاربر گوشی‌خود را به شارژر متصل می‌کرد، به‌روز‌رسانی نرم‌افزارهایی که در نوبت آپدیت‌شدن قرار داشتند، آغاز می‌شد. حتما خود شما هم این اتفاق را تجربه کرده‌اید که صبح‌ها در هنگام بیدار شدن، وقتی گوشی خود را از شارژر جدا می‌کردید با نوتیفیکیشن آپدیت‌شدن تعدادی از اپلیکیشن‌ها مواجه می‌شدید. اگرچه ممکن است به‌نظر بیاید که این امکان چندان هم کاربردی نبوده است، اما حداقل این مزیت را داشت که کاربر را از بروز بعضی تغییرات در اپلیکیشن‌ها آگاه می‌کرد.

نوتیفیکیشن آپدیت گوگل پلی

به‌تازگی یکی از منابع آگاه در گوگل در تماس با وب‌سایت اندرویدپلیس تأیید کرد که این شرکت، از این به بعد، نوتیفیکیشن به‌روز‌رسانی اپلیکیشن‌ها را به کاربران ارسال نخواهد کرد، اما متاسفانه دلیل این تغییر رویه را توضیح نداد.

کاربران با مراجعه به  بخش My Apps & Games در فروشگاه گوگل پلی، می‌توانند فهرست اپلیکیشن‌هایی که به‌تازگی آپدیت شده‌اند را مشاهده کنند و احتمال دارد وجود همین فهرست، دلیل گوگل برای ارسال نکردن نوتیفیکیشن به‌روز‌رسانی باشد.

البته طبق روال همیشگی، در زمان به‌روز‌رسانی تمامی اپلیکیشن‌ها، نوتیفیکیشن آپدیت شدن آن نرم‌افزار برای کاربران قابل مشاهده است و شاید باید این سیاست جدید گوگل را در راستای رضایت‌مندی مشتریان خود و کاهش تعداد نوتیفیکیشن‌های آزاردهنده به آن‌ها تلقی کنیم.  

نظر شما مخاطبان عزیز در مورد حذف نوتیفیکیشن‌های به‌روز‌رسانی چیست؟ ارسال این اعلان‎ها را مفید می‌دانید یا آزاردهنده؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات