سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هک شد [اطلاعیه مرکز ماهر]

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز برای ساعاتی مورد تهاجم هکرها قرار گرفته است.
تبلیغات

بنا به اطلاعات موجود در سایت «zone-h»، سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز ۲۲ دی هک شده است. سایت مذکور آرشیوی از هک‌های انجام‌شده در دنیا را نمایش می‌دهد.

سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به روال کاری عادی خود بازگشته و ظاهرا هک به‌دنبال حفره‌ی امنیتی موجود در پورتال اصلی وزارت ارتباطات اتفاق افتاده است. هکرها با شناسایی حفره‌ی امنیتی مذکور، علاوه بر سایت اصلی وزارت ارتباطات، سایت‌های استانی این وزارتخانه را نیز هک کرده‌اند. مسئولان وزارت ارتباطات برای جلوگیری از هرگونه ضرر در زمان هک‌شدن سایت، سرور‌های خود را خاموش کردند.

zone-h

هنوز اطلاعات دقیق‌تری درارتباط‌با این موضوع منتشر نشده است و روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در پاسخ به خبرنگار زومیت، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به‌روزرسانی: مرکز ماهر درخصوص ادعای هک‌شدن وب‌سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات واکنش نشان داد. در متن اطلاعیه‌ی مرکز ماهر می‌خوانیم:

در ساعات اولیه بامداد روز ۲۲ دی ۹۸ ادعایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دیفیس شدن برخی از زیردامنه‌های ict.gov.ir از سوی یک گروه هکری مطرح گردید.با تکیه بر همکاران، ابزارها و فناوری‌های مورد استفاده، در چند دقیقه موضوع توسط مرکز ماهر رصد شد و مشخص شد که مهاجم با سواستفاده از یک فرم گزارش‌دهی، اقدام به بارگذاری یک فایل متنی در وب‌سایت کرده است. این موضوع در همان زمان پیگیری شده و محدودیت‌های لازم بر این قابلیت گزارش دهی اعمال شد.در این رویداد هیچ‌گونه نفوذ و دسترسی غیرمجاز ویا اعمال تغییری در محتوای وب‌سایت صورت نگرفت. لازم به به توضیح است این قابلیت بارگذاری فایل صرفا اجازه بارگذاری فایل‌های بی خطر جهت ارائه خدمت به کاربران را ارائه می نمود.از سوی دیگر ادعای مطرح شده درخصوص از دسترس خارج شدن وب‌سایت پس از این رخداد نیز مطلقا صحت نداشته و دسترسی با وب‌سایت به‌طور پیوسته برقرار بوده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات