اهمیت استفاده از حافظه SSD در تدوین ویدیو

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
حافظه‌های SSD از نوع SATA پیشرفت چشم‌گیری در بازار داشته است و استفاده از آن تأثیر قابل توجهی در سیستم دارد. برای آشنایی بیشتر، به‌سراغ اهمیت SSD در تدوین ویدئو‌های زومیت رفته‌ایم.
تبلیغات

حافظه و دستگاه‌های ذخیره‌سازی در دنیای امروز با پیشرفت سریع فناوری به تعاریف جدیدی از سرعت و ظرفیت رسیده‌اند. مفهوم ضبط دیجیتال داده‌ها، شیوه‌ی دسترسی به آن و فناوری‌هایی همانند فلش از عوامل مؤثر در این رشد و شکوفایی خیره‌کننده هستند. به جرات می‌توان گفت جهان ذخیره‌سازی اطلاعات در حال تجربه‌ی جنگ ستارگان است؛ ستارگانی متفاوت از جنس ذخیره‌سازهای اطلاعات با تکنولوژی و فرهنگ متفاوت ضبط داده‌ها که رودررو با یکدیگر و در کشمکش سنگینی در مبارزه برای تصاحب قلمرو بزرگ‌تر گرفتار شده‌اند.

حافظه‌های SSD از نوع SATA را می‌توان علاوه بر کامپیوترهای شخصی در اکثر لپ‌تاپ‌ها (به جز اولترابوک‌هایی که تنها از حافظه‌های M.2 پشتیبانی می‌کنند) به کار گرفت و از این نظر می‌توان آن‌ها را پراستفاده‌ترین SSD‌های بازار دانست. با درنظرگرفتن فاکتور قیمت SSD‌های SATA جایی بین هارددیسک‌ها و SSD‌های NVMe قرار می‌گیرند؛ این حافظه‌ها با سرعت‌های نوشتن و خواندن حدودی ۵۰۰ مگابایت در ثانیه عملکردی تقریبا دو برابر سریع‌تر از هارددیسک‌ها دارند. در ادامه با تجربه‌ی زومیت از استفاده SSD در زمینه‌ی تدوین همراه باشید:

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات