افزونه Firefox Voice امکان کنترل مرورگر با صدا را می‌دهد

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کنترل همه چیز با صدا ساده‌تر است و افزونه‌ی Firefox Voice نیز به‌تازگی امکان گشت‌و‌گذار در وب را با صدا و بیان عبارات فراهم کرده است.
تبلیغات

Firefox Voice افزونه‌ی آزمایشی جدید از موزیلا است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با صدای خود در وب گشت‌و‌گذار و مرورگر خود را مدیریت کنند. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند برای انجام اقداماتی ساده‌ از عباراتی چون «Go to the New York Times» یا «Play Green Day on Spotify» استفاده کنند و به صفحات مختلف وب بروند. درواقع کاربران با یک جمله‌ی ساده می‌توانند به صفحات مختلف وب مراجعه کنند و درنتیجه نیازی به تایپ آدرس سایت یا جست‌وجو در گوگل نخواهد بود.

در حال حاضر افزونه‌ی Firefox Voice در نسخه‌ی دمو ارائه شده و از امکانات مختلفی پشتیبانی می‌کند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جست‌وجوی سریع‌تر: درواقع با این قابلیت جدید نیازی نیست تا تمرکز کنید و بهترین جست‌وجو را برای دریافت نتایج بهتر انجام دهید. کافی است تا عبارت مورد نظرتان را بیان کنید و نتیجه را دریافت کنید:

مثال ۱: «?What’s the name of that paella spice» نام ادویه پائلا چیست؟مثال ۲: «Tell me about the Salton Sea» در مورد دریای سالتون به من بگومثال ۳: «Go to Wikipedia» برو به سایت ویکی‌پدیامثال ۴: «Translate this webpage to German» این صفحه را به آلمانی ترجمه کنمثال ۵: «Find the nearest Thai restaurant on maps» نزدیک‌ترین رستوران تایلندی را در نقشه پیدا کن

مدیریت پخش موسیقی: با کمک این قابلیت همچنین می‌توانید به جست‌وجو و پخش موسیقی مورد علاقه‌ی خود از یک سایت خاص بپردازید و حتی موسیقی را کنترل کنید:

مثال ۶: «Play Jazz on Spotify» پخش یک موسیقی جاز از اسپاتیفایمثال ۷: «Pause» توقفمثال ۸: «Mute» حالت بی‌صدامثال ۹: «Play» پخشمثال ۱۰: «Next» بعدی

کنترل و مدیریت زبانه‌ها: اگر زبانه‌های زیادی را باز کرده‌اید و به‌دنبال یک مورد خاص در بین زبانه‌های مختلف می‌گردید به‌راحتی با افزونه‌ی Firefox Voice می‌توانید این کار را انجام دهید. از سوی دیگر امکان بازکردن یک زبانه‌ی جدید یا بستن زبانه‌ها نیز در مرورگر فایرفاکس وجود خواهد داشت.

مثال ۱۱: «Find my calendar tab» زبانه‌ی تقویم را پیدا کنمثال ۱۲: «Close tab» بستن زبانهمثال ۱۳: «Open new tab» بازکردن زبانه‌ی جدیدمثال ۱۴: «Copy title» کپی کردن تیترمثال ۱۵: «Copy link» کپی کردن لینک

برای دریافت لیست کامل دستورها و فرمان‌ها برای دستیابی به امکانات Firefox Voice می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. البته این احتمال وجود دارد که در آینده از دستورهای صوتی بیشتری در این افزونه پشتیبانی شود. Firefox Voice در حال حاضر محدود به زبان انگلیسی است. این افزونه برای شروع با عملکرد بی‌نظیری ارائه شده و به‌سادگی پس از نصب در نوار آدرس فعال خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات