نخستین مجوز استخراج رمزارز کشور در آذربایجان غربی صادر شد

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد نخستین جواز استخراج رمز ارز کشور در این استان با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار یورو صادر شده است.
تبلیغات

غلامرضا بابایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد این سازمان ضمن آماده‌سازی زمینه‌ی صدور مجوزهای صنعتی رمز ارزها، خدمات تخصصی و کارشناسی نیز دراین‌زمینه به متقاضیان ارائه داده است. او همچنین اعلام کرد سرمایه‌گذاری ثابت در نظر گرفته‌شده برای این طرح ۱۷۰ هزار یورو معادل ۲۵ میلیارد ریال بوده و قرار است طرح در یکی از شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی شود. وی گفت:

باتوجه به اهمیت رمزارزهای دیجیتالی در دنیا و سوق فضای کسب‌وکار در فضای مجازی به این سمت، صدور مجوز استخراج رمزارز در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته‌است.حضور رمزارزها از حدود ۱۰ سال پیش با بیت‌کوین آغاز شد و باتوجه به استقبال جهانی از آن، انواع گوناگونی از رمزارزها ایجاد شد که برخی از آن‌ها موفق بودند و مورد استقبال قرار گرفتند و بسیاری از آن‌ها از گردونه‌ی رقابت خارج شده‌اند.

بابایی در ادامه نسبت به همراهی بخش خصوصی برای صدور مجوزهای دیگری در این بخش اظهار امیدواری کرد. هیئت وزیران در ششم مرداد ماه سال جاری با استخراج ارز دیجیتال موافقت کرده بود و آیین‌نامه‌ی فرایند ماینینگ رمزارزها را نیز تصویب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات