گوشی هوشمند Cyrcle با طراحی دایره‌ ای در CES 2020 معرفی شد

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکتی به‌نام Cyrcle در نمایشگاه CES 2020 حضور پیدا کرده است که با گوشی هوشمند دایره‌ای خود، طرحی جدید برای آینده‌ی صنعت تلفن‌همراه پیشنهاد می‌دهد.
تبلیغات

در دنیایی که گوشی‌‌های هوشمند با طراحی‌های مشابه و مستطیلی فرمان‌روایی می‌کنند،‌ طرحی مفهومی از شرکتی به‌نام Cyrcle در CES 2020 به‌نمایش گذاشته شد که توجه بازدیدکننده‌ها را به خود جلب کرد. طرح مفهومی مذکور هنوز در حالت‌های آزمایشی قرار دارد و نمونه‌ای که نشان داده شد، بدنه‌ای ضمخت و ساخته‌شده با پرینتر سه‌بعدی داشت. به‌هرحال، شرکت آمریکایی سازنده‌ی این طرح مفهومی امیدوار است محصول نهایی را در فصل اول ۲۰۲۰ با قیمت ۷۰۰ دلار به بازار عرضه کند.

اولین مدل از گوشی هوشمند دایره‌ای Cyrcle در سال ۲۰۱۶ به‌نمایش درآمد که به شبکه‌ی 2G مجهز بود. از آن زمان، شرکت سازنده اتصال 4G LTE را به محصول خود افزوده و با حفظ طراحی موجود، سخت‌افزار را نیز بهبود داده است. گوشی هوشمند دایره‌ای از اندروید ۹ استفاده می‌کند و قطر نمایشگرش ۳/۴۵ اینچ بیان شده است. مدیرعامل Cyrcle، کریستینا سایر می‌‌‌گوید اگرچه برخی اپلیکیشن‌ها مانند بازی‌ها باید برای اجرای بهتر در پلتفرم دایره‌ای بازطراحی شوند،‌ این شرکت برای حفظ تجربه‌ی کاربری کاربران، رابط مستطیلی اپلیکیشن‌ها را طبق بازخورد آن‌ها حفظ و در شکل دایره‌ای جانمایی می‌کند.

تجربه‌های اولیه با گوشی هوشمند دایره‌ای نشان می‌دهند که می‌توان آن را به‌راحتی در دست گرفت و احتمالا جانمایی راحتی هم در جیب کاربر دارد. البته ضخامت زیاد طرح کنونی کمی از راحتی تجربه‌ی کاربری می‌‌کاهد. به‌علاوه طراحی متفاوت، کار با سیستم‌عامل و ناوبری به‌کمک لمس و کشیدن را تا حدودی دشوار می‌کند. انگشتان کاربر به زمان احتیاج خواهد داشت تا دست‌گرفتن و استفاده از منوهای گوشی را بیاموزد. در برخورد اولیه، تصور می‌کنید یک ساعت غول‌پیکر را در دست گرفته‌اید.

از قابلیت‌های گوشی هوشمند دایره‌ای Cyrcle می‌توان به دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی در جلو و عقب پنل و پشتیبانی از دو سیم‌کارت و دو جک هدفون اشاره کرد. شرکت سازنده می‌گوید دلیل استفاده از دو جک هدفون، برطرف کردن نیاز برخی از کاربران جوان است که قصد دارند تجربه‌ی موسیقی‌شان با دوستان به‌اشتراک‌ بگذارند. همان‌طورکه گفته شد، بدنه‌ی محصول نمایشی در CES 2020 بدنه‌ی نهایی نبود و شرکت Cyrcle تلاش می‌کند با بررسی انواع مواد بازیافتی از پلاستیک کفش‌های اسکی تا نایلون داشبورد خودروهای آئودی، بهترین ماده را برای بدنه‌ی محصول خود پیدا کند.

گوشی هوشمند دایره ای Cyrcle

Cyrcle اولین گوشی هوشمند دایره‌ای نیست که به دنیای فناوری معرفی می‌شود؛ زیرا در سال ۲۰۱۶، شرکت دیگری به‌نام Runcible محصولی با طراحی مشابه را با قیمت ۶۰۰ دلار معرفی کرد. تعدادی از گوشی‌های هوشمند شرکت مذکور ازطریق سرویس IndieGogo فروخته شدند. Runcible از آن زمان حضور چشمگیری در بازار نداشت؛ اما Cyrcle به‌عنوان بازیگر جوان در CES حضور دارد تا نسل دوم گوشی هوشمند دایره‌ای خود را نمایش دهد.

پیش‌بینی می‌شود اکثر کاربران گوشی هوشمند طراحی کنونی گجت‌های خود را به طرح‌های نوآورانه همچون Cyrcle ترجیح دهند؛ اما به‌هرحال شرکت آمریکایی با محصول ساختارشکن خود، توجه بسیاری از بازدیدکننده‌های نمایشگاه امسال لاس‌وگاس را جلب کرد. کمپین پیش‌سفارش گوشی هوشمند Cyrcle از فصل دوم سال جاری شروع می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۵۰۰ دلار، این گوشی هوشمند دایره‌ای را پیش‌خرید کنند.

مشخصات سخت‌افزاری گوشی دایره‌ای Cyrcle

  • ابعاد: ۸/۷*۷۶/۱*۱۶۳/۷
  • نمایشگر LCD با قطر ۳/۴۵ اینچ و رزولوشن  ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل
  • حافظه‌ی رم دو گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت
  • بلوتوث ۴/۲
  • رابط اتصال Micro-USB و USB-C
  • باتری ۲،۰۰۰ میلی‌آمپری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات