برترین‌ های خودروها و فناوری‌‌های مربوط به آن در نمایشگاه CES 2020

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
رویداد CES امسال نیز ازلحاظ معرفی جدیدترین فناوری‌های خودرو، چیزی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی حوزه‌ی خودرو کم نداشت.
تبلیغات

CES نمایشگاهی با محوریت فناوری است و بیشتر مخاطبان آن انتظار معرفی تکنولوژی‌های جدید در دستگاه‌هایی مانند تلفن هوشمند، لپ‌تاپ، قطعات سخت‌افزاری و گجت‌های هوشمند دارند؛ اما در سال‌های اخیر، شاهد پررنگ‌ترشدن حضور دسته‌ی خاصی از محصولات در نمایشگاه‌های فناوری هستیم.

خودروها که زمانی فقط وسیله‌های مکانیکی تصور می‌شدند و نهایت انتظار کاربران از ادغام تکنولوژی در آن‌ها به سیستم پخش و سرگرمی (Infotainment System) محدود می‌شد، اکنون یکی از بازیگران اصلی نمایشگاه‌های تکنولوژی هستند. در چند سال گذشته و با متداول‌شدن خودروهای الکتریکی، شاهد به‌کارگیری سخت‌افزارهای پردازشی قوی درکنار هوش مصنوعی برای پیاده‌سازی سیستم‌های رانندگی خودکار در خودروها بوده‌ایم. فناوری به‌قدری در تاروپود برخی خودروهای جدید تنیده شده است که خودروهای جدید تسلا را «آیفون چرخ‌دار» می‌نامند.

در نمایشگاه CES 2020، خودروسازان بزرگی مانند هیوندای، فیات کرایسلر، نیسان، استون مارتین، رنو و بی‌ام‌و درکنار بازیگران جدیدی مانند ریویان و فیسکر حضور داشتند و جدید‌ترین دستاورد‌های خود در حوزه‌ی حمل‌و‌نقل هوشمند را رونمایی کردند؛ اما در‌این‌میان خبری که همه را غافل‌گیر کرد، مربوط به هیچ‌یک از شرکت‌های خودروسازی نبود؛ بلکه سونی با معرفی طرح مفهومی خودرویی الکتریکی با نام ویژن اس (Vision-S) توانست سرخط خبرها را از خودروسازهای بزرگ جهان برباید.

در‌صورتی‌که در روز‌های گذشته فرصت دنبال‌کردن اخبار نمایشگاه CES 2020 را نداشتید، درادامه می‌توانید مهم‌ترین محصولات و فناوری‌های معرفی‌شده در حوزه‌ی خودرو این رویداد را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات