انتشار ویدیویی از طرح مفهومی آیفون 12 با لبه‌های تخت و بدون بریدگی صفحه‌نمایش

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد با تغییر چرخه‌ی طراحی گوشی‌هایش، آیفون ۱۲ را با طراحی جدید، ولی با نیم‌نگاهی به سبک طراحی گذشته، با لبه‌های فلزی و مسطح عرضه کند.
تبلیغات

پس از چندین سال مقاومت سرسختانه، سرانجام اپل سال ۲۰۱۴ عقب‌نشینی کرد و مدل‌های آیفون خود را با صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر عرضه کرد. گوشی‌های هوشمند آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس آغاز دوره‌ی جدیدی برای ترکیب آیفون بود و مردم نمی‌توانستند برای دردست‌گرفتن آیفون‌های بزرگ‌تر صبر کنند؛ اما همان سال آغاز نوع جدیدی از تغییرات را نیز برای اپل رقم زد؛ اتفاقی که طرفداران اپل هنوز هم احساسات متفاوتی دربرابر آن نشان می‌دهند.

کوپرتینویی‌ها به‌جای جایگزینی طراحی ظاهری آیفون پس از دو سال، سه سال پیاپی از طرحی یکسان استفاده کردند. دلیل تداوم این چرخه‌ی طراحی برای سه سال نیز درک‌کردنی است. گوشی‌های هوشمند اکنون به‌قدری گران هستند که مردم برای به‌روزرسانی گوشی خود بیشتر منتظر می‌مانند. همچنین، گوشی‌ها امروز آن‌قدر قدرتمند هستند که استفاده از آیفون با عمری سه‌ساله یا حتی مدلی چهارساله محدودیت‌های عملکردی گذشته را به‌همراه ندارد.

بااین‌حال، در آن روی سکه، طرفداران سخت‌گیر اپل هرساله آیفون‌های خود را به‌روز می‌کنند؛ بنابراین، چنین طرفدارانی باید با این واقعیت کنار بیایند که برای سه سال متوالی مجبورند طراحی آیفون هزاردلاری و گران‌تر خود را تحمل کنند.

گوشی‌های سری آیفون ۶ و آیفون 6s و آیفون ۷ از طراحی مشترک استفاده می‌کنند. سپس، سری آیفون X و آیفون XS و آیفون ۱۱ ازنظر سبک طراحی یکسان بودند. حالا در سال ۲۰۲۰، منتظر طراحی جدیدی برای آیفون هستیم و باتوجه‌به آنچه تاکنون دریافته‌ایم، آیفون ۱۲ دچار تغییری اساسی در طراحی شده که احتمالا طرفداران اپل آن را دوست خواهند داشت.

چرخه‌ی طراحی سه‌ساله‌ی آیفون همچنان پابرجا خواهد بود؛ بنابراین، طرفداران اپل باید با آن کنار بیایند. درحقیقت، به‌استثنای جایگزینی شیشه به‌جای آلومینیوم در پنل پشتی، برای چهارمین سال متوالی در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز همچنان از طراحی آیفون ۶ استفاده شد. مدیران ارشد اپل فکر نمی‌کنند نیاز باشد هرسال طراحی کلی آیفون را تغییر دهند. این واقعیت که آیفون‌ها هر فصل میلیون‌ها دستگاه می‌فروشد، نشان می‌دهد راهشان درست است. بااین‌حال، چرخه‌ی طراحی جدید نشان می‌دهد طراحی آیفون در سال ۲۰۲۰ قرار است هیجان‌انگیزتر باشد و اطلاعات جدید فاش می‌کنند تغییر طراحی بزرگی در راه است.

تحلیلگر دنیای فناوری، مینگ‌چی‌ کو، مشهورترین افشاگر اپل در جهان است. ماه‌ها یا حتی یک سال قبل از هرگونه اعلام رسمی اپل، او مرتبا اطلاعات دقیقی از محصولات معرفی‌نشده‌ی این شرکت به‌اشتراک می‌گذارد. مینگ‌چی کو اطلاعات زیادی درباره‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ فاش کرده است؛ اما در این مقاله، فقط به اطلاعاتی اشاره می‌کنیم که او درباره‌ی طراحی آیفون بعدی اپل ارائه داده است.

طبق گفته‌های کو، اپل به آیفون ۱۲و آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس شکل‌و‌شمایلی جدید می‌دهد که یادآور طراحی دوست‌داشتنی آیفون ۵ خواهد بود. آیفون ۱۲ به‌جای استفاده از گوشه‌های نرم و انحنادارِ تمامی آیفون‌های ۶ سال گذشته به‌غیراز آیفون SE، لبه‌های فلزی مسطح، مانند مدل‌های قدیمی آیفون دارد. باتوجه‌به اینکه هر گوشی پرچم‌دار بازار، از لبه‌های خمیده و نرم بهره می‌برد، استفاده از گوشی‌های صاف و فلزی می‌تواند راهی عالی برای تمایز مدل‌های آینده‌ی آیفون از گوشی‌های رقیب باشد.

کانسپت آیفون 12 پرو

طراح گرافیکی با نام پالاو راج با استفاده از نکات فاش‌شده، طرح مفهومی زیبایی طراحی کرده که سرنخ‌های طراحی آیفون ۵ را می‌گیرد و آن‌ها را برای سال ۲۰۲۰ مدرنیزه می‌کند؛ درنتیجه آیفون ۱۲ پرو جدید می‌تواند تقریبا نزدیک به طرح آیفون‌های اصلی اپل باشد که سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) معرفی خواهند شد. موضوع اصلی صفحه‌نمایش است که راج آن را در طرح مفهومی‌اش تمام‌صفحه و بدون ناچ مدل‌سازی کرده است. درواقع، شایعه شده که اپل می‌کوشد حسگرهای مختلف فیس‌آیدی را در مجموعه دوربین TrueDepth جمع کند؛ بنابراین، می‌توان آن‌ها را در حاشیه‌ی باریکی قرار داد. البته مطمئن نیستیم طراحی جدید برای آیفون‌های امسال آماده می‌شود یا خیر.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات