سامسونگ گلکسی فولد جدید را سال آینده ارزان‌تر و با ضخامتی کمتر عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد سال آینده نسل جدید گلکسی فولد را در اندازه‌ای متفاوت و قیمتی ارزان‌تر به بازار عرضه کند.
تبلیغات

درحالی‌که پس‌از مدت‌ها انتظار فاصله‌ی بسیار کمی تا عرضه‌ی نهایی گوشی تاشو گلکسی فولد به‌ بازار داریم، گزارش‌های جدید از آماده‌سازی نسل بعدی گوشی تاشو سامسونگ برای عرضه در سال آینده خبر می‌دهند. طبق گزارش بلومبرگ، نسل آتی گلکسی فولد از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی بهره خواهد برد که برای تبدیل‌شدن به حالت گوشی، به داخل تا می‌شود و گوشی‌ هوشمند مربعی مناسبی برای قرارگیری در جیب را تشکیل می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد در نسل جدید ضخامت کمتر و قیمت ارزان‌تری از نمونه‌ی ۱۹۸۰ دلاری امسال را شاهد خواهیم بود. همچنین برخلاف نسل فعلی که از بریدگی بدشکلی در قسمت بالایی و سمتِ راست نمایشگر استفاده می‌کند، سامسونگ قصد دارد برای مدلِ سال آینده مانند سری گلکسی اس و گلکسی نوت دوربین سلفی را درون روزنه‌ی صفحه‌نمایش قرار دارد. بخش بیرونی دستگاه نیز به‌جای دوربین سه‌گانه، این‌بار از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد تا علاوه‌بر کاهش هزینه‌ی تولید، با هدف کاهش ضخامت دستگاه از حجم قطعات سخت‌افزاری بکاهد.

نکته‌ی مهمی که درباره‌ی گلکسی فولد بعدی وجود دارد، همکاری سامسونگ با طراح مطرحی به‌نام تام براون است تا ظاهر این دستگاه تاشو علاوه‌بر زیبایی بصری بیشتر، متفاوت نیز باشد. با‌این‌حال، سامسونگ برای عرضه‌ی دستگاهی متناسب با نیاز کاربران باید تلاش خود را سرعت ببخشد؛ زیرا علاوه‌بر هواوی، لنوو نیز به‌زودی دستگاه تاشو خود را با نام موتورولا RAZR عرضه خواهد کرد. البته در ماه مارس، بلومبرگ در گزارشی مجزا از تولید دو دستگاه تاشو دیگر کره‌ای‌ها خبر داد که هنوز اطلاعات جدیدی درباره‌ی آن‌ها دردست نیست؛ اما انتظار می‌رود آن‌ها درصدد تولید انواع مختلف دستگاه‌های تاشو برای بازارهای مختلف باشند. 

بلومبرگ در گزارش خود به موضوع دیگری نیز اشاره می‌کند. طبق گفته‌ی این رسانه، کره‌ای‌ها نوع جدیدی از شیشه‌های فوق‌باریک تاشو را آزمایش می‌کنند تا برای لایه درونی گلکسی فولد بعدی استفاده کنند. گلکسی فولد کنونی از یک لایه‌ی پلاستیکی منعطف برای نمایشگر بهره می‌برد که پوشش پلیمری ضخیم آن را به‌منظور حفاظت بیشتر پوشیده است؛ پوششی که با توجه‌ به اتفاقات اخیر حول گلکسی فولد و خرابی صفحه‌نمایش این دستگاه، به‌نظر می‌رسد چندان در انجام وظیفه‌ی خود موفق نبوده است. حال باید دید آیا راهکار جدید این غول فناوری برای نسل جدید گلکسی فولد کارامد خواهد بود یا خیر.

به‌نظر شما دستگاه‌های تاشو به‌مانند موج نخست تبلت‌ها هیجان‌ی زود‌گذر هستند یا امکانات آن‌ها برای بقا در بازار کنونی و استقبال مشتریان کافی است؟ دیدگاه خود را در‌‌ این‌ باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات