ابرآروان از مدال‌آوران مسابقات جهانی مهارت تقدیر کرد

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ابرآروان در مراسمی که امروز در شرکتش برگزار شد، از مدال‌آوران مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ تقدیر و اعلام کرد از‌این‌پس به‌عنوان اسپانسر تیم اعزامی، زیرساخت‌های آی‌تی موردنیاز را برای برگزاری هر‌چه‌بهتر اردوها تأمین خواهد کرد.
تبلیغات

مسابقات جهانی مهارت، رقابتی در حوزه‌ی فنی‌حرفه‌ای است که دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. این مسابقات شامل شرکت‌کنندگانی در رشته‌های مختلف است که در ۶ شاخه‌ی اصلی خدمات اجتماعی و انفرادی، حمل‌و‌نقل و لجستیک، هنر‌ خلاقه و فشن، تولید و فناوری‌های مهندسی، ساخت‌وساز و فناوری‌های سازه و فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات با یکدیگر رقابت می‌کنند. روند این مسابقات به‌گونه‌ای است که در چهار روز، شرکت‌کنندگان به سؤالات مطرح‌شده در زمان مشخص و غالبا به‌صورت عملی پاسخ می‌دهند و داوران پس از بررسی راهکارهای ارائه‌شده، به شرکت‌کنندگان امتیاز می‌دهند و آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند. آخرین دور از این رقابت‌ها اخیرا با حضور بیش از ۶۳ کشور در ۵۲ رشته در شهر کازان روسیه برگزار شد.

تیم اعزامی کشورمان نیز که به‌همت سازمان فنی‌حرفه‌ای کشور در رقابت‌های کازان روسیه شرکت کرده بود، موفق شد با کسب یک مدال نقره و دو مدال برنز و دو دیپلم افتخار در جایگاه پانزدهم جهان تکیه بزند. تیم کشورمان با ۱۰ نفر در ۱۲ رشته در این رقابت‌ها شرکت کرده بود؛ اما بخش عمده‌ای از افتخارات تیم ایران در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود؛ به‌طوریکه پارسا یوسفی، در رشته‌ی مدیریت سیستم‌های تحت‌شبکه با کسب ۷۳۰ امتیاز مدال نقره و مهیار جباری در رشته‌ی راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت با کسب ۷۴۲ امتیاز مدل برنز گرفت. گفتنی است حسین مکتوبیان در رشته‌ی طراحی صفحات وب، با وجود عملکردی درخورتوجه و کسب ۷۰۸، از رسیدن به مدال بازماند. 

ابرآروان در این مراسم علاوه‌بر تقدیر از مدال‌آوران تیم اعزامی ایران در رشته‌های آی‌تی، اعلام کرد در دوره‌های بعد، زیرساخت‌های لازم برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی را فراهم خواهد کرد. پویا پیرحسینلو، ناخدای اجرایی ابرآروان که سابقه شرکت در این رقابت‌ها و کسب مدال را نیز در کارنامه دارد، در این مراسم اعلام کرد مسابقات جهانی مهارت، در ایران بسیار ناشناخته است و بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان از وجود چنین رقابتی در سطح جهانی اطلاع ندارند. پیرحسینلو با اشاره به تلاش‌های ابرآروان برای جدی‌تر گرفته‌شدن این رقابت‌ها، اعلام کرد این شرکت در دوره‌های آینده زیرساخت‌های موردنیاز برای رشته‌های آی‌تی را فراهم خواهد آورد و به بیان بهتر، اسپانسر رشته‌های آی‌تی برای آماده‌سازی هرچه‌بهتر تیم ایران خواهد بود. همچنین، تعداد رشته‌های حوزه‌ی آی‌تی که تیم ایران در آن‌ها شرکت خواهد کرد، با حمایت ابرآروان به هشت رشته افزایش می‌یابد.

درپایان، پوریا پیرحسینلو اعلام کرد درهای ابرآروان به‌روی مدال‌آوران رشته‌ی آی‌تی مسابقات جهانی مهارت باز است و این افراد می‌توانند درصورت تمایل، در این شرکت به کار مشغول شوند. 

دیدگاه شما در این باره چیست؟ آیا ورود بیشتر استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال حوزه‌ی فناوری کشور به این حوزه‌ها می‌تواند به رشد بیشتر کشور در حوزه‌ی آی‌تی منجر شود؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات