شیائومی گوشی هوشمندی با توانایی ضبط فیلم‌های 8K تولید می‌کند

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی در حال تولید گوشی هوشمندی است که با توانایی ضبط فیلم‌هایی در رزولوشن 8K با ۳۰ فریم‌برثانیه، مرزهای فیلم‌برداری روی گوشی را جا‌به‌جا کند.
تبلیغات

این هفته شیائومی روزهای شلوغی را تجربه کرده است؛ از معرفی MIUI 11 تا رونمایی از می میکس آلفا در کنار نسخه‌ی 5G‌ می ۹ پرو و ردمی 8A، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این‌روزها شیائومی در صدر اخبار سایت‌های فناوری باشد. 

با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که کار به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا توسعه‌دهندگان سایت XDA-Developers شواهدی را پیدا کرده‌اند که از عرضه‌ی گوشی موبایل جدیدی توسط شیائومی با توانایی ضبط فیلم‌های 8K و ۳۰ فریم‌برثانیه خبر می‌دهند. پس‌از عرضه‌ی نسخه‌ی آزمایش MIUI 11، برخی توسعه‌دهندگان اقدام به کدگشایی اپلیکیشن دوربین کردند که در نهایت تعجب، به کد‌هایی برخوردند که به پشتیبانی‌ از رزولوشن ۴۳۲۰ × ۷۶۸۰ اشاره می‌کردند.

این افراد توانستند پا را فراتر گذاشته و به تصویری دست پیدا کنند که برند شیائومی را در کنار دو کلمه‌ی 8K و ۳۰ فریم‌برثانیه نشان می‌دهد. 

Xiaomi 8K

اگر شیائومی مؤفق به ساخت چنین دستگاهی شود، نخستین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمندی با توانایی فیلم‌برداری تصاویر در رزولوشن 8K را با ۳۰ فریم‌برثانیه ارائه می‌دهد. 

البته پیش‌تر رزولوشن 8K را در گوشی‌های نوبیا رد مجیک ۳، ایسوس ذن‌فون ۶ و راگ فون ۲ مشاهده کرده بودیم؛ اما تمامی گوشی‌های یادشده حداکثر به کاربران اجازه‌ می‌دادند تا با ۲۴ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کنند. 

با‌توجه‌به اینکه فیلم‌برداری با چنین وضوحی توان زیادی را از پردازنده خواهد گرفت، به‌احتمال‌بسیار قابلیت‌ یادشده را در یک گوشی شیائومی پرچم‌دار مشاهده خواهیم کرد؛ زیرا تمام گوشی‌هایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ یا اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بهره می‌بردند. پردازنده‌ی تصویری اسپکترا ۳۸۰ که در جدیدترین نسل تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام قرار گرفته، حداکثر امکان فیلم‌برداری در کیفیت 4K با ۶۰ فریم‌برثانیه را میسر می‌کند؛ اما تحت‌فشار، تولیدکنندگان قادر به استفاده از کیفیت 8K با نرخ ۱۵ فریم‌برثانیه بودند. 

با‌وجود‌این، شاید برایتان این پرسش پیش بیاید که تولیدکنندگان دیگر چگونه توانستند کیفیت موردبحث را با ۲۴ فریم‌برثانیه ارائه کنند. تولیدکننده‌ی راگ‌فون ۲ برای تحقق این موضوع از اپلیکیشن سفارشی‌سازی‌شده FreeDCam بهره برده بود که دسترسی بیشتری را به‌ سخت‌افزار فراهم می‌کرد؛ بنابراین شیائومی باید به‌ناچار فکر تغییراتی در نحوه‌ی مدیریت سخت‌افزار باشد تا پردازنده توان فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را دارا باشد. 

در میان تراشه‌های موجود، اگزینوس ۹۸۲۹ و ۹۸۲۵ تنها پردازنده‌هایی هستند که فیلم‌برداری 8K را با ۳۰ فریم‌برثانیه ممکن می‌کنند با‌این‌حال در پرچم‌داران سامسونگ شاهد پشتیبانی از کیفیت یادشده نیستیم؛ زیرا در بخش دوربین باید حداقل از لنزی ۳۳ مگاپیکسلی استفاده کرد. 

دیدگاه خود را در‌این‌رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات