شناسایی و مسدودسازی ثبت متخلفانه تلفن همراه ادامه دارد

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
سامانه‌ی همتا اعلام کرد از آخرین اطلاعیه‌ی خود، بیش از ۳۰ هزار تلفن همراه که با روش‌های متخلفانه ثبت شده بودند، شناسایی و مسدود شده‌اند.
تبلیغات

سامانه‌ی همتا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از زمان گزارش قبلی در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۴ در زمینه‌ی شناسایی کشف تخلف همتا، بیش از ۳۰ هزار تلفن همراه و گوشی هوشمند که با روش‌های متخلفانه ثبت شده بودند، شناسایی و مسدود شده‌اند. حجم عمده‌ای از این تخلفات از طریق سوءاستفاده از «رویه‌ی مسافری» انجام شده است.

طبق این اطلاعیه، افرادی که قصد خرید تلفن همراه دارند، می‌توانند با شماره‌گیری #۷۷۷۷* استعلام اصالت کرده و در صورت مسافری بودن تلفن همراه، در خرید خود دقت نمایند. ثبت تلفن همراه از طریق رویه‌ی مسافری، تنها برای مصارف غیرتجاری مجاز است و هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، مسدود خواهد شد. به عبارتی دستگاه‌هایی که سیم‌کارت آن به نام صاحب گذرنامه نباشد، مسدود می‌شوند. در برخی موارد متخلفان پس از دستیابی به اطلاعات هویتی مسافر اقدام به صدور سیم‌کارت به نام وی کرده و سپس با استفاده از سیم‌کارت صادرشده، کد ملی و شماره گذرنامه‌ی مسافر، اقدام به ثبت تلفن همراه مسافری می‌کنند. در صورتی که برای مسافر سیم‌کارتی صادر شده باشد، پیامکی با سرشماره CRA.ir برای سایر خطوط وی ارسال می‌شود و این امکان برای شخص مسافر وجود دارد که با شماره‌گیری شماره ۱۹۵ یا با مراجعه به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه‌ی ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند. همچنین مسافران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن «دولت همراه» و از بخش «تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار» از صدور سیم‌کارتی جدید به نام خود مطلع شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات