اندروید 10 برای وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو منتشر شد

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید از ساعاتی پیش به‌همراه رابط کاربری OxygenOS 10 برای وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو در دسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

اوایل ماه جاری میلادی بود که وان‌پلاس نخستین نسخه‌ی بتای عمومی رابط کاربری OxygenOS مبتنی بر اندروید ۱۰ را برای گوشی‌های وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو (OnePlus 7 Pro) در دسترس قرار داد. شرکت چینی چند روز پیش نسخه‌ی بتای دیگری را نیز از اندروید ۱۰ منتشر و باگ‌های قبلی را در آن برطرف کرد. ظاهرا سرانجام، انتشار نسخه‌های بتا به پایان رسیده؛ چرا که وان‌پلاس از ساعاتی پیش نسخه‌ی نهایی OxygenOS 10 را که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است، در دسترس گوشی‌های پرچم‌دار فعلی‌اش قرار داده است.

رابط کاربری OxygenOS وان‌پلاس با انتشار اندروید ۱۰، به نسخه‌ی دهم به‌روزرسانی شده است. OxygenOS این بار ظاهری تازه‌ به‌ خود گرفته و از برخی ویژگی‌های جدید بهره می‌گیرد. از این پس در OxygenOSحساسیت بیشتری روی اجازه‌ی دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف به موقعیت مکانی به خرج داده شده است و همچنین کاربر می‌تواند منوی تنظیمات را به دلخواه سفارشی‌سازی کند؛ برای مثال کاربر می‌تواند شکل آیکون‌هایی را که در بخش Quick Settings به‌نمایش در می‌آیند، انتخاب کند.

وان پلاس 7 پرو / OnePlus 7 Pro

OxygenOS 10 میزبان قابلیت جدیدی به نام Game Space است که امکان دسترسی سریع به تمامی بازی‌ها را در کنار قابلیت‌هایی نظیر Fnatic Mode و Graphic Optimization به‌صورت یکجافراهم می‌کند؛ به‌لطف Game Space، کاربران گوشی‌ وان‌پلاس از بازی‌کردن لذت بیشتری خواهند برد. افزون بر موارد یادشده، رابط کاربری جدید گوشی‌های وان‌پلاس شامل ژست‌های لمسی تمام‌صفحه است که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید با سوایپ از لبه‌های راست یا چپ نمایشگر به سمت بخش درونی، به عقب بازگردید. در ضمن یک نوار ناوبری در بخش پایینی نمایشگر جای دارد که به کاربر امکان می‌دهد با سوایپ به سمت راست یا چپ، بین اپلیکیشن‌های بازشده جابه‌جا شوند. همچنین در OxygenOS 10 امکان بلاک‌کردن پیامک‌های اسپم از طریق کلیدواژه وجود دارد.

سیستم‌عامل جدید گوشی‌های وان‌پلاس از ساعاتی پیش به‌صورت OTA منتشر شده است که البته قرار نیست از همین ابتدا برای همه در دسترس قرار گیرد؛ به‌عبارتی در حال حاضر تنها تعداد محدودی از کاربران وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو امکان دسترسی به آن را دارند. اگر طی این چند روز باگ خاصی در این رابط کاربری پیدا نشود، OxygenOS 10 به‌صورت گسترده منتشر خواهد شد.

وان پلاس 7 پرو / OnePlus 7 Pro

برخی کاربران ممکن است بخواهند با استفاده از VPN وان‌پلاس را دور بزنند، اما استفاده از VPN نیز تأثیری روی دریافت به‌روزرسانی نخواهد داشت؛ چرا که وان‌پلاس OxygenOS 10 را به‌صورت منطقه‌ای منتشر نکرده است و به‌صورت تصادفی برای دستگاه‌های مختلف در دسترس قرار می‌دهد. بنابراین اگر کاربر گوشی‌های جدید وان‌پلاس هستید، برای دریافت OxygenOS 10 باید منتظر بمانید.

وان‌پلاس همان‌طور که پیش‌تر اعلام کرده است، قصد دارد روز ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۷ مهر ۱۳۹۸) با برگزاری مراسمی ویژه، از گوشی‌های جدیدش در کنار وان‌پلاس TV رونمایی کند. انتظار می‌رود که در این مراسم، جزئیاتی در رابطه با انتشار اندروید ۱۰ برای گوشی‌های قدیمی این شرکت نیز منتشر شود.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات