کارت‌های گرافیک‌ AMD Navi 12 و AMD Navi 14 احتمالا به‌زودی معرفی می‌شوند

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
براساس جدیدترین شایعات، ظاهرا AMD قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، دو کارت گرافیک اقتصادی AMD Navi 12 و AMD Navi 14 را معرفی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

رسانه‌های متعددی در چند هفته‌ی اخیر، در گزارش‌هایی مدعی شده بودند امکان دارد برخی از کارت گرافیک‌های جدید خانواده‌ی Navi شرکت AMD در آینده‌ی نزدیک دردسترس قرار گیرند. اخیرا شایعه‌ی جدیدی در این باره منتشر شده است که نشان می‌دهد AMD می‌خواهد به‌زودی جایگزین کارت گرافیک AMD Radeon RX 570 را عرضه کند. 

بر‌این‌اساس، ساعاتی پیش پردازنده‌های گرافیکی AMD Navi 12 و AMD Navi 14 در Mesa 19.2 رؤیت شدند. Mesa درواقع کتابخانه‌ای از گرافیک‌های سه‌بعدی است که AMD از آن در به‌روزرسانی‌ درایورهای کارت گرافیک‌هایش استفاده می‌کند. با این اوصاف، دیده‌شدن کارت‌های گرافیک‌ AMD Navi 12 و Navi 14 در Mesa به‌احتمال قوی می‌تواند به این معنی باشد که این کارت گرافیک‌ها حقیقی هستند و واقعا وجود دارند. درضمن، احتمال عرضه‌ی قریب‌الوقوع آن‌ها نیز بسیار زیاد است.

AMD

البته فراموش نکنید جزئیات یادشده در Mesa شامل اشاره‌هایی به عبارت‌های (CHIPSET (0x7360, NAVI12 و (CHIPSET (0x7340, NAVI14 هستند. در‌حال‌حاضر، نمی‌دانیم کارت‌های گرافیک‌ جدید سری Navi شرکت AMD قرار است چه مشخصات فنی‌ای داشته باشند و درضمن، از تاریخ عرضه‌ی احتمالی آن‌ها نیز چیزی نمی‌دانیم. البته فراموش نکنید مدتی از انتشار Mesa 19.2 می‌گذرد و AMD قصد دارد نسخه‌ی جدید آن را ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۳ مهر ۱۳۹۸) منتشر کند. با درنظرگرفتن این حقیقت، می‌توانیم احتمال دهیم AMD می‌خواهد دو کارت گرافیک مذکور را خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردیم، معرفی و روانه‌ی بازار کند. 

علاوه‌براین،‌ اخیرا شایعات متعددی شنیده‌ایم که براساس آن‌ها، انویدیا قصد دارد در اکتبر ۲۰۱۹ (مهر و آبان ۱۳۹۸) کارت گرافیک GTX 1650 Ti را عرضه کند. گرچه نباید فراموش کنیم حضور AMD Navi 12 و AMD Navi 14 در Mesa نمی‌توانند به‌صورت قطعی به‌معنی معرفی قریب‌الوقوع آن‌ها باشد، در هر صورت احتمال زیادی برای رخ‌دادن این اتفاق وجود دارد.

amd navi

AMD گفته است قصد دارد کارت‌های گرافیکش را برای عموم مردم عرضه کند؛ چه کسانی که به‌دنبال تهیه‌ی کارت گرافیکی اقتصادی با ویژگی‌های راضی‌کننده هستند و چه کسانی که می‌خواهند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر، کارت گرافیکی قدرتمند تهیه کنند. در شایعات قبلیِ منتسب به AMD Navi 14 آمده است که این کارت گرافیک در دسته‌ی کارت‌های اقتصادی جای خواهد گرفت و قرار است به‌نوعی جایگزین AMD Radeon RX 570 شود.

درواقع، AMD قصد دارد به‌لطف دو کارت گرافیک Navi 12 و Navi 14 حضور قدرتمندی در بازار کارت‌های گرافیک‌ اقتصادی داشته باشد و رقبا را با چالش روبه‌رو کند. فراموش نکنید بیشتر مردم به تهیه‌ی کارت‌های گرافیک‌ اقتصادی علاقه دارند؛ از‌این‌رو، چنین بازاری برای شرکت‌ها بازار بسیار مهمی به‌شمار می‌آید. حال باید صبر کرد و دید AMD و انویدیا چه برنامه‌هایی برای معرفی کارت‌های گرافیک‌ جدیدشان در سر دارند.

دیدگاه شما مخاطبان زومیت درباره‌ی کارت‌های گرافیک AMD چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات