اندروید 10 برای کدام گوشی‌های سامسونگ منتشر می‌شود؟

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اخیرا فهرستی فاش شده است که ظاهرا نام گوشی‌هایی از سامسونگ که به‌زودی به اندروید ۱۰ مجهز شوند، نشان می‌دهد که در بین آن‌ها دستگاه‌‌های میان‌رده‌ی متعددی دیده می‌شود.
تبلیغات

در ساعات اولیه‌ی امروز بود که رسانه‌ی اندروید پیور فهرستی را که ظاهرا به دستگاه‌های سامسونگ تحت پشتیبانی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ اشاره می‌کند، در فضای مجازی فاش کرد. در این فهرست غیررسمی، به وضوح نقشه‌ی راه سامسونگ برای انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۰ برای گوشی‌هایش به‌چشم می‌خورد. 

پیش از مشاهده‌ی فهرست موردبحث، ذکر این نکته ضروری است که نمی‌توانیم با اطمینان درمورد این فهرست سخن به میان آوردیم و تا زمانی‌که سامسونگ به‌صورت رسمی در این باره اطلاعیه منتشر نکند، این خبر در حد شایعه باقی می‌ماند. گرچه این فهرست، فهرستی غیررسمی است؛ اما دستگاه‌های یادشده در آن تا حد زیادی با منطق جور درمی‌آیند، بنابراین اگر تصویر فاش‌شده از سوی رسانه‌ی اندروید پیور حقیقی باشد، چندان تعجب نخواهیم کرد. 

در جدول زیر می‌توانید فهرست غیررسمی گوشی‌هایی از سامسونگ که ظاهرا قرار است اندروید ۱۰ را دریافت کنند، مشاهده کنید:

آمدن نام برخی گوشی‌ها را در جدول بالا می‌شد انتظار داشت؛ برای مثال بدیهی است که سامسونگ بخواهد اندروید ۱۰ را برای خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ در دسترس قرار دهد. از آن‌جایی که گوشی‌های یادشده پرچمداران سال ۲۰۱۹ سامسونگ هستند، انتشار اندروید ۱۰ برای آن‌ها امری قطعی است.

همچنین حضور همه‌ی دستگاه‌های خانواده‌ی گلکسی M در این جدول تا حد زیادی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا از این جهت که سری گلکسی M به‌طور کلی گوشی‌های جدیدی هستند و مدت زیادی از عرضه‌ی آن‌ها به‌ بازار نمی‌گذرد. سامسونگ با تجهیز این گوشی‌ها به اندروید ۱۰، رقبا را در بازار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده با چالش مهمی روبه‌رو خواهد کرد. در جدول بالا همچنین مدل‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ گلکسی تب A دیده می‌شوند.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

جالب‌توجه‌ترین نکته را شاید بتوان دستگاه‌هایی دانست که در جدول بالا نام‌شان نیامده است. به‌عنوان نمونه می‌توانیم به گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ اشاره کنیم. این دستگاه‌ها که تاریخ عرضه‌ی آن‌ها به سال ۲۰۱۷ میلادی برمی‌گردد تاکنون سه نسخه‌ی مختلف از اندروید را (شامل نوقا، اوریو و اخیرا پای) دریافت کرده‌اند. با این اوصاف، عدم انتشار اندروید ۱۰ برای این گوشی‌ها اتفاقی چندان غیرمنطقی نیست؛ زیرا سامسونگ در هر صورت به‌مدت قابل‌قبولی از آن‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری به‌عمل آورده است. البته این حقیقت که یک گوشی پرچم‌دار با تنها دو سال عمر، قرار نیست به نسخه‌ی جدید اندروید به‌روزرسانی شود، در هر صورت ناامید‌کننده است؛ خصوصا برای دارندگان این گوشی‌ها. 

تصویر فاش‌شده از نقشه‌ی راه اندروید ۱۰ برای گوشی‌های سامسونگ، تنها شامل فهرست بالا است و هیچ‌گونه جزئیاتی را در ارتباط با تاریخ انتشار این سیستم‌عامل ذکر نمی‌کند. بنابراین فعلا نمی‌دانیم که اندروید ۱۰ قرار است در چه تاریخی برای گوشی‌های سامسونگ در دسترس قرار گیرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت چیست؟ به‌نظر شما فهرستِ فاش‌شده، حقیقی است؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات