هوندا CR-V هیبریدی مدل 2020 رونمایی شد

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
هوندا مدل جدید کراس‌اور CR-V هیبریدی را برای سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. این مدل طراحی جدید و مصرف سوخت پایینی دارد.
تبلیغات

هوندا نخستین بار مدل هیبریدی CR-V را در سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد. در آن زمان با اینکه بسیاری فکر می‌کردند هوندا به سرعت این مدل را روانه‌ی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا خواهد کرد؛ ولی در کمال تعجب این اتفاق نیفتاد. حالا دو سال پس از رونمایی از CR-V هیبریدی هوندا بالاخره تصمیم به ارسال این خودرو به بازار بزرگ آمریکا گرفته است. هوندا روز چهارشنبه از CR-V هیبریدی ۲۰۲۰ را به‌طور رسمی پرده‌برداری کرد. مدل جدید این خودرو برای سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییراتی در بخش ظاهری شده است و امکانات بیشتری هم نسبت به قبل دارد. 

2020 Honda CR-V Hybrid

تشخیص تغییرات ظاهری CR-V هیبریدی در مقایسه با نسخه‌ی عادی آن در نگاه نخست کار ساده‌ای نیست. چراغ‌های مه‌شکن در این مدل به‌صورت یکپارچه با سپر طراحی شده‌اند و جلوپنجره نیز مقداری تغییر کرده است. در مدل هیبریدی چراغ‌های مه‌شکن به شکل نواری از LED طراحی شده‌اند، ولی در مدل‌های عادی CR-V این چراغ‌ها گرد هستند. در بخش عقبی نیز می‌توان به چراغ‌های عقب تیره رنگ و خروجی اگزوز جدید کرومی اشاره کرد. هوندا رینگ‌های جدیدی هم برای این مدل طراحی کرده است و در نهایت روی مدل هیبریدی نشان هیبرید به چشم می‌خورد. 

2020 Honda CR-V Hybrid

تغییرات هوندا CR-V هیبریدی ۲۰۲۰ درون کابین نیز ادامه دارد. کنسول مرکزی دارای طراحی جدیدی است که کار کردن با آن را راحت‌تر می‌کند. در تیپ‌های تورینگ CR-V هیبریدی امکاناتی مانند شارژر بدون سیم Qi، نمایشگر رنگی درون نشان‌ دهنده‌ها، پورت USB برای سرنشینان عقب، نمایشگر ۷ اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا، اندروید اتو و اپل کارپلی دیده می‌شوند. هوندا CR-V هیبریدی دارای کنسول مرکزی متفاوتی در مقایسه با نسخه‌های عادی این خودرو است و به‌جای اهرم تعویض دنده، چند کلید دیده می‌شوند. این مدل همچنین دارای کلیدی است که با فشردن آن عملکرد خودرو بهبود پیدا می‌کند. 

هوندا کراس‌اور هیبریدی خود را به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز کرده است که توانایی کار کردن با سیکل آتکینسون را دارد. در کنار این پیشرانه‌ی بنزینی از یک موتور برقی هم بهره‌گیری شده است که مجموع قدرت سیستم هیبریدی را به ۲۱۲ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۳۱۴ نیوتن‌متر می‌رساند. قدرت موتور این خودرو به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. هوندا هنوز عدد دقیق برای مصرف سوخت و آلایندگی CR-V هیبریدی منتشر نکرده است ولی گفته که مصرف سوخت این مدل ۵۰ درصد پایین‌تر از نسخه‌ی بنزینی CR-V است. باتری مدل هیبریدی در زیر صندوق بار کار گذاشته شده است. صندلی‌های ردیف دوم در این خودرو با این وجود همچنان قابلیت تا شدن به‌صورت ۶۰/۴۰ را دارند. 

2020 Honda CR-V Hybrid
2020 Honda CR-V Hybrid
2020 Honda CR-V Hybrid
2020 Honda CR-V Hybrid
2020 Honda CR-V Hybrid

هوندا در نسخه‌ی بنزینی CR-V از یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی مجهز به توربو شارژر استفاده کرده است که ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت دارد. این مدل به یک جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر CVT مجهز است و خریداران امکان انتخاب نسخه‌ی دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک را دارند. هوندا CR-V مدل ۲۰۲۰ از نظر ایمنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هوندا پکیج تجهیزات ایمنی فعال خود به نام Honda Sensing را به‌صورت استاندارد در این خودرو عرضه می‌کند که شامل مواردی همچون سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده، رادار بین خطوط، سیستم جلوگیری از خروج از خط، سیستم کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار نقطه کور است. هوندا برای ایمنی عابران پیاده، نسخه‌ی هیبریدی CR-V را به یک صدا ساز مصنوعی مجهز کرده تا در سرعت‌های پایین با تولید صدا به عابران عبور خودرو را هشدار دهد. هوندا CR-V مدل ۲۰۲۰ از پاییز آینده وارد بازار آمریکا خواهد شد اما خریداران برای دست پیدا کردن به مدل هیبریدی این خودرو باید تا اوایل سال ۲۰۲۰ صبر کنند. هوندا هنوز جزییات قیمتی این مدل را نیز منتشر نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات