سرفیس پرو 7 مایکروسافت احتمالا در پنج مدل عرضه می‌شود

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در فاصله‌ی باقی‌مانده تا رویداد ویژه‌ی مایکروسافت برای رونمایی سرفیس پرو ۷، اخیرا جزئیات بیشتری از این دستگاه موردانتظار فاش شده است که از عرضه‌ی آن در پنج مدل مختلف خبر می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت از مدتی پیش اعلام کرده است می‌خواهد ۲ اکتبر (۱۰ مهر) رویدادی ویژه برای معرفی سرفیس پرو ۷ (Microsoft Surface Pro 7) برگزار کند. در‌حالی‌که به‌سرعت به این تاریخ نزدیک می‌شویم،‌ شایعات و اخبار مرتبط به این دستگاه روزبه‌روز زیادتر می‌شوند. ازآنجاکه مایکروسافت تاکنون جزئیات خاصی درباره‌ی برنامه‌هایش برای کاربران ویندوزی در کنفرانس پیش‌ رو با رسانه‌ها در میان نگذاشته است،‌ شمار زیادی از کارشناسان و طرفداران ردموندی‌ها، در این باره گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های مختلفی کرده‌اند. 

شماری از رسانه‌ها مدعی شده‌اند مایکروسافت در پی آن است در رویداد ۱۰ مهر،‌ مدل جدید لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی سرفیس را رونمایی کند. این حدس از آنجا نشئت می‌شود که زمان به‌روزرسانی حداقل دو دستگاه از دستگاه‌های خانواده‌ی سرفیس فرارسیده است و رویداد پیش‌ رو می‌تواند بهترین زمان برای این کار باشد. 

سرفیس پرو 6 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 6

وب‌سایت وین‌فیوچر اخیرا مدعی شده سرفیس پرو نیز قرار است در رویداد پیش‌ رو حضور یابد. همچنین، این وب‌سایت جزئیات مربوط به مدل‌های مختلف سرفیس پرو ۷ را نیز فاش کرده است. براساس اطلاعات وین‌فیوچر، سرفیس پرو ۷ مایکروسافت در مدل‌های زیر معرفی و عرضه خواهد شد:

مدل‌های مختلف لپ‌تاپ سرفیس پرو ۷ مایکروسافت

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

حافظه‌ی رم

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

Core i3 اینتل

۴ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت SSD

Core i5 اینتل

۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت SSD

Core i5 اینتل

۸ گیگابایت

۲۵۶ گیگابایت SSD

Core i7 اینتل

۱۶ گیگابایت

۲۵۶ گیگابایت SSD

Core i7 اینتل

۱۶ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت SSD

مدل‌های مختلف یادشده در جدول بالا، ظاهرا قرار است به‌طور اختصاصی در بازار اروپا عرضه شوند. البته درباره‌ی عرضه‌ی آن‌ها در بازار مهمی نظیر بازار آمریکا نیز می‌توان حدس و گمان‌هایی زد.

قبل از هرچیز لازم است اشاره کنیم موارد یادشده همگی حدس و گمان هستند و حتی مطمئن نیستیم مایکروسافت بخواهد در رویداد بعدی‌اش سرفیس پرو ۷ را رونمایی کند. درواقع، در هفته‌های آینده همه‌چیز مشخص خواهد شد.

همان‌طورکه در جدول بالا مشاهده می‌کنید، وین‌فیوچر مدعی شده است مایکروسافت قصد دارد مدل پایه‌ی سرفیس پرو ۷ را به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار پردازنده‌ی مرکزی Core i3 اینتل و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD مجهز کند. اتخاذ این تصمیم مایکروسافت در نگاه اول اندکی تعجب‌بر‌انگیز است؛ چراکه این شرکت مدل پیشین سرفیس پرو، یعنی سرفیس پرو ۶ را به حداقل هشت گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار پردازنده‌ی مرکزی Core i5 مجهز کرده بود.

هم‌اکنون این مدل پایه در کشورهای آلمان و آمریکا در حال فروش است؛ بااین‌حال نباید فراموش کرد تجهیز سرفیس پرو ۷ به سخت‌افزار ضعیف‌تر می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کسانی باشد که می‌خواهند بدون پرداخت هزینه‌ی زیاد، از دستگاه‌های سرفیس استفاده کنند. 

مدل‌های مختلف عرضه‌شده از سرفیس پرو ۶ در بازارهای آمریکا و آلمان شباهت زیادی به‌هم دارند، با این تفاوت که در بازار آلمان، مدل تجهیز شده به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره نمی‌برد. با درنظرگرفتن این حقیقت، احتمال می‌دهیم مایکروسافت رویکردی مشابه برای سرفیس پرو ۷ نیز اتخاذ کند. این یعنی برخلاف آنچه برخی افراد متصور شده بودند، احتمال عرضه‌ی مدل مجهز به چهار گیگابایت رم و پردازنده‌ی Core i3 سرفیس پرو ۷ در بازار آمریکا نیز زیاد است.

سرفیس پرو 6 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 6

مدل پایه‌ی سرفیس پرو ۶ هنگام عرضه برچسب قیمتی ۸۹۹ دلاری داشت. با پیش‌بینی اینکه مایکروسافت نخواهد تغییرات چندانی در رویکرد قیمت‌گذاری‌اش برای سرفیس پرو ۷ اعمال کند، می‌توانیم بگوییم احتمال دارد قیمت مدل پایه‌ی سرفیس پرو جدید درحدود ۶۰۰ دلار یا کمتر باشد. عرضه‌ی این مدل می‌تواند لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو را برای قشر بیشتری از مردم دردسترس قرار دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ چه انتظاراتی از سرفیس پرو ۷ دارید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، مک‌بوک‌های اپل، لنوو، دل و اچ‌پی و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات