کارت‌های گرافیک پایین‌رده‌ی AMD از قابلیت Radeon Image Sharpening پشتیبانی می‌کند

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
فناوری شفاف‌ساز تصویر رادئون AMD که در کارت‌های سری RX 5700 عملکرد خارق‌العاده‌ی در افزایش وضوح جلوه‌های بصری بازی‌ها داشت، به محصولات پایین‌رده‌ی سری RX اضافه خواهد شد.
تبلیغات

AMD با معرفی پردازنده‌های گرافیکی جدید خود با معماری Navi، قابلیتی جدید با نام Radeon Image Sharpening یا به‌اختصار RIS را ارائه داد. RIS یا همان شفاف‌ساز تصویر رادئون ازنظر اصولی نوعی فرایند پسا‌پردازشی است که طبق ادعای AMD، تقریبا تأثیر منفی روی عملکرد و نرخ‌ فریم نمی‌گذارد و درعوض وضوح تصویر را در بسیاری از عناوین بازیها بهبود می‌بخشد. پیش‌تر، بررسی جامع فناوری Radeon Image Sharpening در زومیت منتشر شده‌ بود. حال مشخص شده است از‌این‌پس تعداد بیشتری از کارت‌های گرافیکی سری رادئون RX شرکت AMD، قابلیت پشتیبانی از ویژگی شفاف‌ساز تصویر رادئون (Radeon Image Sharpening) را دراختیار خواهند داشت. بنابه اطلاعات موجود، کارت‌های گرافیک رادئون RX580 ،RX570 ،RX480 ،RX470 و RX590 از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

AMD قصد دارد با ویژگی RIS خود، کیفیت تصاویر را در روند گیمینگ بدون افت عملکرد و کاهش نرخ فریمی اصلاح کند. اینک کارت‌های گرافیکی نسبتا ارزان‌قیمت AMD نیز از ویژگی شفاف‌ساز رادئون بهره خواهند برد؛ بنابراین، گیمرها بدون صرف هزینه‌های هنگفت و ارتقای سخت‌افزار قادر خواهند‌ بود بازی‌ها را با کیفیت بصری بهتر بدون لگ اجرا کنند. قابلیت RIS مناظر خاصی از بازی را که در اثر تکنیک‌های پساپردازشی (Post Processing) تار و صاف شده‌اند، با افزودن وضوح و شفافیت بهبود می‌بخشد.

درواقع، ویژگی RIS در‌حالی‌که تأثیر منفی روی نرخ عملکرد بازی‌ها نمی‌گذارد، از الگوریتم وضوح تطبیقی کنتراست یا CAS استفاده می‌کند و وضوح و شفافیت را به جلوه‌هایی از بازی بازمی‌گرداند که در اثر دیگر تکنیک‌های پساپردازشی از قبیل Anti-Aliasing موقت صاف و تار شده‌اند. ویژگی RIS هنگامی که در صفحات نمایش با رزولوشن بالا اجرا می‌شود، تصاویری که کارت‌ گرافیک رادئون آپ‌اسکیل کرده، شفاف‌تر می‌کند وضوح آن‌ها را افزایش می‌دهد و آن‌ها را با نرخ فریم زیادی نمایش می‌دهد.

Radeon image sharpening

پشتیبانی از فناوری RIS در کارت‌های سری RX400 و RX500 با نصب آخرین درایور گرافیکی رادئون آدرنالین، نسخه‌ی 19.9.2، امکان‌پذیر خواهد شد. این نسخه از درایور گرافیکی AMD ازطریق وب‌سایت این شرکت قابل دریافت و نصب است. شفاف‌ساز تصویر رادئون در کارت‌های گرافیکی که جدیدا از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، روی عناوینی اجرا می‌شود که مبتنی‌بر دایرکت‌ایکس ۱۲ و رابط برنامه‌نویسی Vulkan باشند؛ از‌این‌رو، لازم نیست توسعه‌دهندگان قابلیت پشتیبانی از این ویژگی را در بازی‌ها اجرا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات