آیفون 11 پرو در بنچمارک گیک‌بنچ رکوردشکنی کرد

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۱ پرو در آزمون‌ تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ تمام رقبا را با اختلافی فاحش، پشت سر گذاشت.
تبلیغات

گوشی هوشمندی با کد iPhone 12,3 که پیش‌بینی می‌شود منتسب به آیفون 11 پرو باشد، در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است. براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت گیک‌بنچ، گوشی یادشده از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای A13 Bionic قدرت می‌گیرد و از سیستم‌عامل iOS 13 بهره می‌برد. نکته‌ی جالب‌توجه در خصوص مشخصات منتسب به آیفون ۱۱ پرو، به بهره‌گیری از ۴ گیگابایت رم بازمی‌گردد. پیش‌تر تصور می‌شد که کوپرتینونشین‌ها برای رقابت بهتر با پرچم‌داران اندرویدی، دستگاه جدیدشان را با ۶ گیگابایت رم عرضه کنند.

از آنجا که گیک‌بنچ تنها CPU را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد؛ بنابراین میزان رم تأثیری بر امتیاز دستگاه‌ها ندارد. آیفون ۱۱ پرو در بنچمارک گیک‌بنچ با ثبت امتیاز ۵۴۷۲ و ۱۳&۷۶۹ در آزمون‌های تک و چندهسته‌ای، با اختلافی فاحش تمام رقبای خود را پشت سر گذاشته است؛ در حقیقت ما امتیازات مشابه را پیش‌تر در بررسی مک‌بوک پرو ۱۳ مدل ۲۰۱۸ به‌دست آورده بودیم؛ هرچند با توجه به تفاوت معماری پردازنده‌های آرم و X86 نمی‌توان دو پردازنده را به‌خوبی مقایسه کرد.

گیک‌بنج آیفون ۱۱ پرو

صرف‌نظر از عملکرد خیره‌کننده‌ی پردازنده‌ی A13 Bionic، در شرایطی که رقبای اندرویدی همچون وان‌پلاس ۷ پرو و گلکسی نوت ۱۰ پلاس از رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کنند، بهره‌گیری آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از تنها ۴ گیگابایت رم کمی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. ارتقاء حافظه‌ی رم تأثیر چشمگیری بر عملکرد چندوظیفگی در گوشی‌های هوشمند دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات