ایلان ماسک شعبه چین بورینگ کمپانی را راه‌اندازی می‌کند

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک اعلام کرد که به‌زودی شعبه‌ای از بورینگ کمپانی در چین راه‌اندازی خواهد کرد. ماسک قرار است به‌زودی راهی چین شود.
تبلیغات

ایلان ماسک قصد دارد تونل‌هایی در چین احداث کند. بنیانگذار تسلا از طریق حساب شخصی توییتر خود فاش کرد که قصد دارد «بورینگ شرکت (The Boring Company)» شرکت حفاری و حمل‌ونقل خود را اواخر اوت (اوایل شهریور) به چین ببرد. ایلان ماسک قرار است در «کنفرانس جهانی هوش مصنوعی (۲۰۱۹)» سخنرانی کند که روزی‌های ۲۹ تا ۳۱ اوت (۷ و ۹ شهریور) در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود. ماسک در پاسخ به توییتی در مورد این رویداد اعلام کرد: «‌همین‌طور بورینگ کمپانی (شعبه) چین در این سفر راه‌اندازی می‌شود.»

این توییت مؤسس اسپیس‌ایکس، توجه دنبال‌کنندگان میلیونی‌اش را جلب کرد و یکی از کاربران نیز از او سؤال کرد که آیا شرکت او به حفر تونل‌های زیرآبی نیز اقدام خواهد کرد؟ که ماسک بدون ذکر جزئیات تنها به یک بله‌ی ساده اکتفا کرد. بورینگ کمپانی که در سال ۲۰۱۶ از دل ترافیک‌های خسته‌کننده لس‌آنجلس زاده شد، اولین سرمایه‌گذاری خود را از طریق فروش ۱۲۰ میلیون دلار از سهامش به دست آورد.

 از این جهت، بورینگ کمپانی پول کافی برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید را در اختیار دارد. این شرکت همچنین اخیرا اولین قرارداد تجاری خود را نیز منعقد کرد. طی این قرارداد ۴۸٫۷ میلیون دلاری، بورینگ کمپانی قرار است که سامانه حمل و نقلی با محوریت مرکز همایش‌های لاس وگاس بسازد. مقامات شهر لاس وگاس هم‌اکنون در حال گسترش این مرکز هستند که قرار است در سال ۲۰۲۱ میزبان «نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس (CES)» باشد.

بورینگ شرکت با انعقاد قرارداد ۴۸٫۷ میلیون دلاری قرار است یک سامانه حمل‌ونقل فوق‌پیشرفته زیرزمینی در لاس وگاس احداث کند

البته این سامانه حمل‌و‌نقل عمومی اصلا چیزی شبیه مترو و قطار شهری نیست. بلکه آن‌طور که گفته شده، طرح شامل حفر دو تونل خواهد بود که یکی از این تونل‌ها برای تردد خودروهای معمولی و دیگری نیز برای مسافرانی خواهد بود که می‌توانند با خودروهای برقی تسلا جا‌به‌جا شوند. این خودروها قرار است که کاملا خودران باشند. همان‌طور که می‌دانید، نسل فعلی خودروهای تسلا از قابلیت خودرانی کامل برخوردار نیستند، بلکه تنها دارای برخی قابلیت‌های کمک رانندگی هستند.

اما قابلیت خودرانی در تونل‌ها که محیط کنترل‌شده‌ای محسوب می‌شود، می‌تواند محک خوبی برای شرکت خودروسازی ایلان ماسک باشد که در سال‌های گذشته چندین سانحه‌ی رانندگی شدید (یک مورد مرگ راننده) را پشت سرگذاشته و انتقادات زیادی از آن شده است. شاید سامانه حمل‌و‌نقل جدید لاس وگاس شبیه به قطار سبک داکلندز لندن باشد که به‌صورت خودکار کار می‌کند. این قطاری شهری در سال ۱۹۸۷ تأسیس شده و هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهد.

در قرارداد لاس وگاس، بندی وجود دارد که طبق آن، خودروهای خودران تسلا پیش از حمل‌و‌نقل مسافران باید ۳ ماه به‌صورت آزمایشی کار کنند. پروژه دیگری که بورینگ کمپانی به آن مرتبط شده، سامانه هایپرلووپی است که قرار است مسیری بین شهرهای واشنگتن دی سی تا بالتیمور راه شامل شود. بااین‌وجود، مقامات هنوز با این طرح موافقت نکردند و مذاکرات برای عقد این قرارداد هنوز ادامه دارد. گفته می‌شود، عدم رعایت چندین استاندارد اصلی ایمنی، از جمله نداشتن خروجی‌های اضطراری کافی و برخی دیگر از نگرانی‌های ایمنی دیگر عوامل اصلی بازدارنده در امضاء این قرارداد بوده است. از تمامی این بحث‌ها به این نتیجه می‌رسیم که شاید ایلان ماسک بخواهد برای فرار از قوانین دست‌وپاگیر و قیدوبندهای معمول در ایالات متحده، به خاور دور برود و شانسش را در آنجا آزمایش کند. باید منتظر جزئیات بیشتر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات