مدل جدید فورد موستانگ با تیونینگ ‌Wolf Racing معرفی شد

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیونر آلمانی ولف ریسینگ به‌تازگی فورد موستانگ تقویت‌شده‌ای معرفی کرده که ۷۳۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.
تبلیغات

محبوبیت فورد موستانگ (با تلفظ انگلیسی صحیح ماستنگ) در سراسر جهان موجب شده است تیونرهای مختلف به‌سراغ این خودرو بروند. آخرین تیونری که به‌سراغ فورد موستانگ رفته است، ولف ریسینگ (Wolf Racing) نام دارد که در کشور آلمان فعالیت می‌کند. این تیونر قبل‌تر هم روی خودروهای فورد کار کرده است و در تقویت خودروهای مسابقه‌ای هم تبحر دارد. اکنون جدیدترین محصول این تیونر فورد موستانگ خاص استی که One of 7 نام دارد.

فورد موستانگ ولف ریسینگ

همان‌طورکه از نام این خودرو پیدا است، فورد موستانگ ولف ریسینگ خودرویی خاص و کمیاب خواهد بود. خودروی مذکور در ابتدا موستانگ مدل اروپایی با پیشرانه‌ی پنج‌لیتری هشت سیلندر بود و اکنون تعدادی زیادی از لوازم افترمارکت فورد پرفورمنس را دراختیار دارد. با استفاده از سوپرشارژر ادلبراک (Edelbrock)، قدرت پیشرانه به ۷۳۵ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۸۸۰ نیوتن‌متر رسیده است.

فورد موستانگ ولف ریسینگ

پیشرانه‌ی تقویت‌شده با جعبه‌دنده ۶ سرعته‌‌ی دستی یا ۱۰ سرعته‌ خودکار هماهنگ می‌شود و به‌گفته‌ی این شرکت تیونر، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت خودرو کمتر از چهار ثانیه به‌طول می‌انجامد که تفاوت چندانی با مدل استاندارد فورد موستانگ ندارد. بنابراین، می‌توان حدس زد که با گشتاور درخورتوجه، موستانگ ولف ریسینگ با مشکل هرزگردی روبه‌رو باشد.

فورد موستانگ ولف ریسینگ

به‌منظور تحمل قدرت پیشرانه و پایداری بیشتر، ولف ریسینگ از دیفرانسیل لغزش محدود و در سیستم تعلیق خودرو از کویل‌اورهای تنظیم‌شونده با دامنه‌ی حرکتی ۳۰ میلی‌متر استفاده کرده است. رینگ‌های ۲۱ اینچی مخصوص ولف ریسینگ هم در بهبود ظاهر خودرو نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. این رینگ‌ها درون لاستیک‌های مخصوص میشلن پایلت اسپرت در جلو و عقب قرار گرفته‌اند.

فورد موستانگ ولف ریسینگ

طرح و رنگ جدید و بال‌ عقب فیبرکربنی هم ظاهر اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند و درون کابین از صندلی‌های اسپرت با نشان مخصوص استفاده شده است. افزون‌بر‌این، فرمان مخصوص و نشان ۱ از ۷، فورد موستانگ تیونینگ‌شده را خاص‌تر جلوه می‌دهد. ولف ریسینگ فقط هفت دستگاه از فورد موستانگ تقویت‌شده را به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این تیونر تولید خواهد کرد. قیمت در نظر گرفته‌شده برای این خودرو، ۹۴ هزار و ۴۴۰ یورو (بیش از ۱۰۵ هزار دلار) است؛ در‌حالی‌که مدل جدید شلبی GT500 حدود ۷۰ هزار دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات