هواوی شاید امسال تلفن همراهی با سیستم عامل هانگ منگ به بازار عرضه کند

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
یکی از نشریه‌های خبری دولتی چین ادعا کرده است هواوی امسال در مراسم رونمایی میت ۳۰ پرو، شاید گوشی هوشمندی با سیستم‌عامل هانگ‌منگ عرضه کند.
تبلیغات

پیش‌تر اخباری درباره‌ی هواوی و برنامه‌های احتمالی آن برای تولید سیستم‌‌عامل سازگار با اندروید در گوشی‌های هوشمند جدید منتشر شده است. حال با توجه به گزارش جدید رسانه‌ی دولتی گلوبال‌تایمز چین، این اتفاق ممکن است امسال بیفتد.

با قرارگرفتن هواوی در فهرست سیاه دولت آمریکا، این شرکت وعده‌ی تداوم پشتیبانی گوشی‌های موجود از نسخه‌های جدید اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را داد. همچنین، اعلام کرد از سال ۲۰۱۲ به‌طور مخفیانه برای چنین روزی برنامه داشته و در حال در توسعه‌ی جایگزینی برای اندروید و ویندوز است. در ژوئن (خرداد)، نشریه‌ای در جنوب چین ادعا کرد نام جایگزینی که هواوی برای اندروید ساخته، هانگ‌منگ (Hongmeng) است؛ اما این شرکت ماه بعد این خبر را تکذیب و اظهار کرد هانگ‌منگ سیستم اینترنت اشیاء (IoT) برای تلویزیون‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های دربرگیرنده‌ی آن است.

با‌این‌حال، هفته‌ی گذشته به‌عنوان بخشی از گزارش مالی نیمه‌ی نخست ۲۰۱۹، هواوی اعلام کرد هانگ‌منگ استراتژی بلندمدت این شرکت است. همچنین گزارشی جدید در گلوبال‌تایمز می‌گوید این سیستم‌عامل می‌تواند در گوشی جدیدی برای اواخر سال ۲۰۱۹ استفاده شود.

این نشریه با استناد به منابع متعددی ادعا می‌کند که هواوی پاییز امسال تلفن‌همراهی با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار و سیستم‌عامل هانگ‌منگ درکنار گوشی اندرویدی میت ۳۰ پرو عرضه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست آیا این گوشی میان‌رده با اندروید سازگار خواهد بود یا خارج از چین نیز به فروش خواهد رسید یا خیر؛ اما ظاهرا قرار است این شرکت چندین‌میلیون دستگاه از آن را تولید کند.

این نشریه می‌نویسد:

هواوی قرار است در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی که ۹ اوت (۱۸ مرداد) در دونگوان، استان جنوبی گوانگ‌دونگ، برگزار می‌شود، سیستم‌عامل موردانتظار هانگ‌منگ را معرفی کند که جایگزینی برای سیستم‌عامل اندورید گوگل خواهد بود. اولین گروه از دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل مجموعه تلویزیون‌های هوشمند آنر خواهند بود که ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) وارد بازار خواهند شد. در آینده، سیستم‌عامل هانگ‌منگ به زمینه‌های دیگری مانند رانندگی خودکار و خدمات پزشکی از راه دور و کنترل صنعتی گسترش خواهد یافت.

به‌نظر می‌رسد این گزارش مسائل را گیج‌کننده‌تر می‌کند. درست است که هانگ‌منگ دراصل برای اینترنت اشیاء طراحی شده است و درنتیجه، واقعا ساده‌تر و کوچک‌تر از اندروید کامل است؛ اما حالا که هواوی با ممنوعیت استفاده از اندروید رو‌به‌رو است، شرکت در حال آماده‌کردن هانگ‌منگ برای جایگزین‌کردن آن در گوشی‌هایش است.

گلوبال‌تایمز اضافه می‌کند:

برخی منابع گفته‌اند یکی از آزمایش‌های هواوی روی هانگ‌منگ، قابلیت سازگاری آن با برنامه‌های اندروید است.

شما درباره‌ی سیستم‌عامل اختصاصی هواوی چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات