طرح رجیستری در راستای شفاف‌سازی در حوزه ICT پیگیری می‌شود

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش رجیستری اعلام کرد هم‌اکنون ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال و همچنین ۲۵۰ هزار برنامه‌ی کاربردی فعال در کشور وجود دارد.
تبلیغات

حسین فلاحی جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش رجیستری تلفن همراه کشور اعلام کرد طرح رجیستری با مشارکت و همراهی گمرک، وزارت صمت و اپراتورهای تلفن همراه دنبال می‌شود تا از فرآیند کالاهای وارداتی مطلع شده و از قاچاق تلفن همراه نیز جلوگیری شود. وی همچنین اعلام کرد این طرح در راستای دولت الکترونیک شکل گرفته و در جهت شفاف‌سازی و زیربنای کار سالم در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه افزود طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری و اتصال دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در حوزه‌ی گوشی‌های تلفن همراه، بدون مداخله‌ی فیزیکی و قضایی از سرویس‌دهی به گوشی‌های قاچاق جلوگیری می‌کند. به گفته‌ی وی از پایان اردیبهشت ماه سال جاری، سامانه‌ی مسافربری به سامانه‌ی گذرنامه متصل شده است تا مسافرانی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند، یک دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کرده و آن را در سامانه مسافری ثبت کنند.

فلاح اضافه کرد هم‌اکنون ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ میلیون آن از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند بوده؛ همچنین تمامی شهرها، ۳۰ هزار روستا و ۳۰ هزار کیلومتر از راه‌های ارتباطی کشور از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند. وی گفت:

از یک سال پیش همکاری با شرکت اپل قطع و از دو ماه پیش شرکت گوگل نیز بر روی گوشی‌های اندرویدی مشکلاتی را ایجاد کرد که این مسئله زنگ خطری بود برای ما تا بتوانیم با بومی‌سازی، سیستم عامل ملی را ایجاد کنیم تا در حوزه‌ی ارتباطات مورد تعرض قرار نگیریم.

وی در پایان اعلام کرد ارائه‌ی خدمات زیرساختی در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات محرک توسعه بوده و اشتغال و کارآفرینی قابل توجهی را در کشور فراهم آورده است و با اشاره به ضریب نفوذ ۱۲۰ درصدی تلفن همراه در کشور گفت:

در حال حاضر ۲۵۰ هزار برنامه‌ی کاربردی فعال در کشور وجود دارد که آمار خیره‌کننده‌ای است و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که با ایجاد بسترهای ارائه خدمات و اشتغال‌زایی، کشور را در مسیر توسعه قرار داده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات