ایرانسل برای رفع مشکل برخی مشترکان اینترنت ثابت، راهکارهایی ارائه کرد

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه شماری از کاربران TD-LTE در برخی نقاط تهران شکایاتی از کیفیت اینترنت داشتند، ایرانسل راهکارهایی را برای بهبود مشکلات که به تعبیر این اپراتور منشا خارج از شبکه دارد، ارائه کرد.
تبلیغات

با توجه به اینکه برخی مشترکان اینترنت ثابت (TD-LTE) ایرانسل در بعضی نقاط شهر تهران، اخیراً به دلیل ارسال سیگنال‌های مزاحم روی سامانه GPS و تداخل ناشی از آن، با اختلال‌هایی برای استفاده از خدمات اینترنت ثابت روبه‌رو بوده‌اند که تیم فنی ایرانسل با ارائه‌ی راهکارهایی در بخشی از این مناطق، تا حدود زیادی اثرات تداخل ایجادشده را کم کرده است.

ایرانسل ضمن تأکید مجدد بر وجود منشأ این اختلال در خارج از شبکه‌ی خود و عذرخواهی از مشترکان فوق، هم‌زمان با بررسی و انجام پیگیری‌های لازم برای برطرف کردن مشکل ناخواسته‌ی به‌وجودآمده در خارج از شبکه، راهکارهایی برای جبران این تجربه‌ی ناخوشایند به این دسته از کاربران ارائه کرده است.

این راهکارها با توجه به تقاضای مشترکان و بنا به جمع‌بندی درخواست‌های ارائه‌شده، با توجه به بررسی جداگانه‌ی حساب‌های کاربری و میزان مصرف هر یک از مشترکان توسط کارشناسان ایرانسل متفاوت است.

از جمله راهکارهای ارائه‌شده می‌توان به تمدید تاریخ انقضای بسته‌های فعال مشترکان اینترنت ثابت، جابه‌جایی بسته اینترنت ثابت (TD-LTE) با بسته اینترنت همراه (3G و 4G)، بازپرداخت هزینه دریافت خدمات و راهکارهای دیگر اشاره کرد. پیگیری و تماس‌های لازم در این خصوص توسط کارشناسان ایرانسل با مشترکان انجام خواهد گرفت.

رفع اختلال‌های مقطعی به‌وجودآمده در برخی نقاط شهر تهران که منجر به تجربه‌ی ناخوشایندی برای بعضی از مشترکان شده و ایرانسل را نیز متضرر کرده، در مراجع ذی‌صلاح در حال پیگیری است. در این خصوص، پیش از این در تیرماه سال جاری، مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود:

موضوع قطع شدن جی پی اس در برخی از نقاط تهران پیگیری شده و موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده شده و درخواست شده که این اختلال باید رفع شود. این موضوع در شورای عالی امنیت ملی هم پیگیری شده و شورای امنیت ملی هم ابلاغ کرده که این اتفاق نباید بیفتد. ما براساس چارچوبی که وظیفه داشتیم، پیگیری کردیم. چراکه ارسال این سیگنال‌ها با اجازه و مجوز وزارت ارتباطات نیست و قانون الزام کرده که هرگونه ارسال سیگنال باید با اجازه این وزارتخانه باشد.

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز پیش از این گفته بود: «با بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط سازمان تنظیم مقررات، منبع اختلال شناسایی و به مراجع مربوطه هم گزارش شده، اما متأسفانه تاکنون اقدامی در جهت توقف این اختلالات صورت نگرفته است.»

ایرانسل تأکید می‌کند، هم‌اکنون امکان استفاده از شبکه اینترنت ثابت (TD-LTE) برای مشترکان این خدمات در تمامی ایران، به جز برخی نقاط شهر تهران بدون هیچ‌گونه اختلالی امکان‌پذیر است؛ اما در برخی نقاط شهر تهران، به دلیل ارسال سیگنال‌های مزاحم روی سامانه GPS و تداخل ناشی از آن، مشترکان اینترنت ثابت اختلال‌هایی را تجربه کرده‌اند که این اختلال‌ها خارج از کنترل شبکه ایرانسل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات