برنی سندرز خواستار ممنوعیت استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط پلیس آمریکا شد

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برنی سندرز، سناتور آمریکایی و کاندیدای حزب دموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده خواستار ممنوعیت استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط پلیس شد.
تبلیغات

سناتور برنی سندرز، کاندیدای حزب دموکرات ایالات متحده، در جریان همایش دو روزه‌ی کالیفرنیا و به‌عنوان بخشی از برنامه‌های مربوط به لایحه‌ی اصلاح عدالت کیفری خواستار ممنوعیت استفاده‌ی پلیس از فناوری‌ تشخیص چهره شد. 

فناوری‌ تشخیص چهره در حال توسعه است و این سؤال پیش می‌آید که آیا باید فناوری تشخیص چهره را پذیرفت یا از آن واهمه داشت؟ تاکنون بحث‌های بسیاری در مورد قانونمند کردن فناوری تشخیص چهره مطرح شده است. سن فرانسیسکو، اولین شهری خواهد بود که استفاده از فناوری تشخیص چهره در آن قانونمند می‌شود

 تشخیص چهره

در ماه‌های اخیر به‌دلیل وجود نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، ترس از سوء استفاده و استفاده‌ی نادرست به‌علاوه‌ی مسائل مربوط به نژادپرستی که در مورد سیستم‌های تشخیص چهره مطرح شده بود، در شهرهایی همچون سان فرانسیسکو، سامرویل و ماساچوست، قوانینی برای ممنوعیت استفاده‌ی پلیس از نر‌م‌افزارهای تشخیص چهره به‌تصویب رسیده است.

قانونگذاران ایالت‌هایی همچون میشیگان و نیوجرسی ممنوعیت‌های مشابهی را برای سیستم‌های تشخیص چهره درنظر گرفته‌اند. قانونگذاران کالیفرنیا در نظر دارند، ممنوعیت‌هایی برای استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره در دوربین‌های پلیس درنظر بگیرند. از سوی دیگر، برخی اداره‌های پلیس در مناطقی همچون شیکاگو و دیترویت از سیستم تشخیص چهره به‌صورت یکپارچه با دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر در زمان واقعی استفاده می‌کنند.

برخی کارشناسان و محققان از کنگره درخواست کرده‌اند تا برای استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره، قوانینی تصویب کنند. در جلسه‌ی مربوط به بررسی لایحه‌های اصلاحی مجلس و کمیته‌ی نظارت که در ماه مه برگزار شد، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. الایجا کامینگ، نماینده ارشد کنگره و جیم جردن، از اعضای عالی‌رتبه‌ی کنگره اعلام کردند قوانینی در حال تدوین است که ممکن است برمبنای آن استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص چهره محدود و قانونمند شود. 

کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دموکرات نیز در مورد موضوعاتی همچون آینده‌ی همکاری با چین و استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت‌ کرده‌اند. سندر معتقد است که فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و رباتیک باید در خدمت کارگران باشد؛ نه اینکه تنها دراختیار شرکت‌های آمریکایی و صاحبان برخی صنایع قرار گیرد.

در خارج از ایالات متحده، محققان دانشگاه اسکس نیز در ماه ژوئیه گزارشی تحلیلی منتشر کردند که نشان می‌دهد استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره توسط پلیس لندن در ۸۰ درصد موارد نتیجه‌ی ناردستی ارائه کرده است. در نتیجه این محققان نیز خواستار قانونمندشدن استفاده از فناوری‌های تشخیص چهره شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات