انتشار ویدئویی مضحک درمورد روش تمیز کردن دوربین‌های حرفه‌ای در یوتیوب

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
یک ویدیو در یوتیوب منتشر شده که شخصی برای تمیز کردن دوربین‌های گران‌قیمت از روشی بسیار عجیب استفاده کرده و مورد انتقاد کاربران زیادی قرار گرفته‌ است.
تبلیغات

چندی پیش، یک عکاس به‌نام رایان هِیوود ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرد که با هیچ منطقی جور درنمی‌آید. این ویدئو با عنوان «چگونه دوربین‌های حرفه‌ای و تجهیزات آن‌ را تمیز کنیم؟» منتشر شد و در آن، رایان هیوود مشغول تمیز کردن یک دوربین Red Epic Dragon 6k، یک دوربین کانن 1DX و چند لنز سری اِل در زیر آب است!

می‌توان با اطمینان گفت که این روشی مناسب برای نابود کردن دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی گران‌قیمت است. خراب شدن یک دوربین Red Epic Dragon شما را متحمل هزینه‌ای معادل ده‌ها هزار دلار می‌کند و ناگفته نماند که دوربین کانن 1DX هم بسیار گران‌قیمت است.

مشخص است که این روش برای تمیز کردن دوربین‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت، کاملا عکس روش مرسوم و صحیح آن است. بنابراین، چگونه می‌توان انتشار چنین ویدیویی را توجیه کرد؟ ویدیوهای تقلبی زیادی برای تمیز کردن دوربین وجود دارد، اما ویدئوی مورد بحث چندان تقلبی به‌نظر نمی‌رسد. تنها توجیه قابل قبول، این است که دوربین‌ها و تجهیزاتی که رایان در این ویدئو استفاده می‌کند، همگی خراب هستند و رایان صرفا برای شوخی با مخاطبان دست به انتشار این ویدئو زده است. البته ممکن است این ویدئو به‌قیمت خراب شدن دوربین مخاطبان تمام شود.

در همین راستا، یکی از کاربران PetaPixel کمی به طنز داستان افزوده است و نظر خود را این‌گونه مطرح کرد:

این روش بسیار خوبی برای نگه‌داری دوربین‌ها است. آبرسانی به‌موقع دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی کار هر کسی نیست! اکنون با فرا رسیدن روزهای گرم تابستان، بگذارید این تجهیزات کمی آب بنوشند. به‌ویژه پوشش‌های لنز که برای انتقال مناسب نور به آب زیادی احتیاج دارند. حتما همه در جریان هستید که این لنزها در مراحل تولید در کارخانه جلا داده می‌شوند؛ پس نقش مایعات را دست کم نگیرید. حتی استفاده از شن و ماسه هم برای پاکسازی لکه‌های روی تجهیزات و آلودگی‌های آن‌ها مؤثر است. برای این‌ کار باید دوربین‌ها را در شن و ماسه به‌خوبی غرق کنید.

نظر شما درباره‌ی نحوه‌ی صحیح تمیز کردن دوربین‌های گران‌قیمت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات