رویداد رگ‌تک ۶ شهریور با هدف بررسی کاربرد فناوری در قانون‌گذاری برگزار می‌شود

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رویداد رگ‌تک با نام کامل Regulation Technology در نظر دارد با هدف بررسی کاربردهای تکنولوژی در قانون‌گذاری، به مشکلات قانونی کسب‌وکارهای جدید پاسخ دهد.
تبلیغات

رویداد رگ‌تک (Regulation Technology) به‌معنی فناوری قانون‌گذاری، ۶ شهریور در تهران برگزار می‌شود. در این رویداد، سیدولی‌الله فاطمی‌اردکانی، بنیان‌گذار توسن، شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران،‌ محمدرضا جمالی، مدیرعامل شرکت نبض‌افزار، نیما نامداری، معاون توسعه و نوآوری ارتباط فردا، محمدحسین دری، دادیار دادسرای عمومی و انقلاب تهران و محمد گرکانی‌نژاد، مشاور حوزه‌ی فناوری به‌عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

اهمیت رگ‌تک

مفهوم رگ‌تک مدتی است که در جهان خلق شده است. برخی منشأ شکل‌گیری رگ‌تک را فناوری‌های مالی (فین‌تک) می‌دانند؛ اما قطعا رگ‌تک محدود به بانک‌ها و فعالیت‌های مالی نیست و حوزه‌های جدید را هم دربر خواهد گرفت. در‌حال‌حاضر شاهد این هستیم که قانون و مقررات فعلی و قانون‌گذاری و رگولاتوری به سبک موجود، با فعالان عرصه‌های فناوری و نوآوری چالش‌های متعددی دارد. با توجه به مشکلات پیش روی بخش‌های متعدد دولتی، غیردولتی، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ درزمینه‌ی رگولاتوری، توجه به کاربرد فناوری برای توسعه و بهبود رگولاتوری نیازی واقعی است.

اهداف برگزاری رویداد رگ‌تک

راه‌پرداخت با برگزاری رویداد رگ‌تک تلاش می‌کند با بیان اهمیت موضوع، به شکل‌گیری جریانی جدید و تأثیرگذار در فضای قانون‌گذاری و تنظیم مقررات در ایران منجر شود. با برگزاری این رویداد، سعی می‌شود توجه نهادهای حاکمیتی و کسب‌وکارهای خصوصی و دولتی به «رگ‌تک» و کاربرد اثربخش فناوری در قانون‌گذاری و نظارت و تطبیق در عرصه‌های مختلف و استفاده از فناوری به‌منظور افزایش کیفیت زندگی مردم جلب شود.

افزون‌براین، شرکت نبض‌افزار به‌کمک تحلیل‌های سال‌های گذشته‌اش درزمینه‌ی عملکرد سیستم‌های مالی در ایران و همراهی گروه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف می‌خواهد لزوم توجه به عرصه‌های نوین قانون‌گذاری در ایران را بیان کند.

محورهای رویداد رگ‌تک چیست؟

رویداد رگ‌تک با محوریت «بررسی راه‌حل‌های رگ‌تک و تکنولوژی‌های مرتبط با آن»، «مزایا و فواید رگ‌تک»، «اهمیت افراد حرفه‌ای و باتجربه در رگ‌تک و فین‌تک»، «چرا ایران باید دوست‌دار رگ‌تک/فین‌تک بود؟» و «چگونه برای تطبیق با آینده از رگ‌تک نهایت استفاده را ببریم؟» برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در رویداد «رگ‌تک» می‌توانند ازطریق وب‌سایت ایوند ثبت‌نام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات