همراه‌داشتن مک‌بوک پرو 15 اینچی در پرواز به‌دلیل خطر آتش‌سوزی ممنوع اعلام شد

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بعد از آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷ و ممنوع‌شدن همراه‌داشتن آن در پرواز، حالا نوبت اپل و مک‌بوک پرو است که با دردسر جدید رو‌به‌رو شوند.
تبلیغات

از زمان عرضه گلکسی نوت ۷، رگولاتوری و خطوط هوایی درباره‌ی باتری‌های لیتیومی گوشی‌ها در هواپیماها، چه در چمدان و چه در کابین، هشدار داده‌اند. اداره‌ی حمل‌و‌نقل فدرال آمریکا (The US Federal Aviation Administration) در سال ۲۰۱۶ دستورالعمل‌هایی به‌منظور رسیدگی به این مشکل خاص تنظیم کرده است. البته سامسونگ، تنها شرکتی نیست که نامش در این دستورالعمل آمده است. به‌تازگی FAA یادآور شده است مک‌بوک‌های ۱۵ اینچی ۲۰۱۵ از پرواز منع شده‌اند.

در ژوئن گذشته، اپل فراخوانی مک‌بوک‌های ۱۵ اینچی ۲۰۱۵ خود اعلام کرد؛ فراخوانی‌ای که باعث ترس بیشتر کاربران شده بود. باتری‌های مک‌بوک به مشکل گرم‌شدن بیش‌از‌حد دچار بودند و حتی بدتر از آن، در مواقعی به‌ آتش‌سوزی منجر می‌شدند که ۲۶ مورد از این اتفاق گزارش شده است. به همین دلیل، اداره‌ی حمل‌ونقل فدرال آمریکا به دستورالعمل‌های سال ۲۰۱۶ اشاره می‌کند و می‌گوید وجود محصولاتی با باتری‌های فراخوانده‌شده چه در چمدان و چه در محفظه‌ی بار ممنوع هستند. به عبارت دیگر، ورود مک‌بوک‌های مذکور در شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده ممنوع هستند.

بااین‌حال، قوانین در پروازهای اروپایی کمی متفاوت‌تر هستند. آژانس ایمنی حمل‌و‌نقل هوایی اتحادیه‌ی اروپا (The European Union Aviation Safety Agency) قوانین سال ۲۰۱۷ را یادآور می‌‌کند و می‌گوید دستگاه‌های ذکرشده در طول پرواز باید خاموش باشند. قوانین این آژانس حداقل اجازه‌ی آوردن آن‌ها به هواپیما را می‌دهند که قطعا گزینه‌ی بهتری از به‌همراه‌نیاوردن گجت‌های مذکور برای کاربران است.

البته، به‌همراه‌داشتن تمام مک‌بوک‌های ۱۵ اینچی ۲۰۱۵ ممنوع نیست و لپ‌تاپ‌هایی که اپل باتری آن‌ها را جایگزین کرده و اپلیکیشن این شرکت آن‌ها را علامت‌گذاری نکرده، از این قانون معاف هستند. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات