سامسونگ و شیائومی دارای بیشترین سهم بازار گوشی فصل دوم سال ۲۰۱۹ اروپا

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود کاهش فروش گوشی هوشمند اکثر شرکت‌ها در اروپا در فصل دوم سال ۲۰۱۹، بازار بیشتر در اختیار شرکت‌های سامسونگ و شیائومی بوده‌ است.
تبلیغات

با گسترش روز‌افزون بهترین گوشی های چینی، سامسونگ به‌مرور سهم خود را از بازار بسیاری از نقاط جهان از دست داد. اما شرکت کره‌ای حداقل در اروپا توانست از این مانع بگذرد و براساس داده‌های مربوط به ارسال گوشی‌ هوشمند به اروپا، سامسونگ در فصل دوم سال ۲۰۱۹ بازار گوشی‌های خود را در اروپا گسترش داده است.

براساس اعداد و ارقام موجود، سامسونگ در فصل دوم سال ۲۰۱۹، ۴۰ درصد بازار گوشی اروپا را در اختیار داشته و بر این اساس بهترین عملکرد پنج سال گذشته‌ی خود را داشته‌ است. سامسونگ در فصل دوم امسال بیش از ۱۸٫۳ میلیون گوشی هوشمند به اروپا ارسال کرده که ۱۲ میلیون آن را گوشی‌های سری جدید گلکسی A تشکیل داده‌اند. به‌طور کلی تعداد گوشی‌های سامسونگ که به اروپا ارسال شده‌، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته‌ است. این ارقام باعث شده‌ است تا سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی گوشی هوشمند در منطقه باقی بماند.

کانالیز (Canalys)، مرکز تحلیل بازار تکنولوژی جهان، به عملکرد قدرتمند سامسونگ در مورد گوشی‌های سری جدید A و تأثیر تحریم‌های اعمال‌شده بر هواوی پرداخته‌ است. گوشی‌های گلکسی A40، A20e، A10 و A50 سامسونگ بیشترین فروش را در بین گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در بازار منطقه‌ی مورد بحث داشته‌اند و در نتیجه بیشتر از سایر مدل‌ها به اروپا صادر شده‌اند. در بین این چند مدل، گلکسی A50 که ۳٫۲ میلیون عدد از آن به اروپا صادر شده، پرفروش‌ترین محصول محسوب می‌شود و گلکسی A40 که ۲٫۲ میلیون دستگاه از آن در اروپا به فروش رسیده، در رده‌ی بعدی قرار دارد.

شیائومی برنده‌ی اصلی بازار فصل دوم

هواوی در رده‌ی دوم جدول قرار دارد؛ در حالی که میزان فروش امسال شرکت چینی ۱۶ درصد سقوط کرده و به ۸٫۵ میلیون دستگاه رسیده‌ است. اپل در جایگاه سوم قرار گرفته و کاهش ۱۷ درصدی را در فروش محصولاتش در فصل دوم سال ۲۰۱۹ در اروپا تجربه کرده‌ است. اما شیائومی بیشترین افزایش سود را داشته و میزان فروش محصولاتش در اروپا ۴۸ درصد افزایش داشته‌ است و توانسته ۹٫۶ درصد از بازار گوشی هوشمند اروپا را به خود اختصاص دهد. تعداد کل گوشی‌های ارسالی به اروپا در این فصل ۴۵٫۱ میلیون دستگاه بوده‌ که نسبت‌به مقدار ۴۵٫۲ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ تقریباً ثابت مانده‌ است.

comparison

کانالیز می‌گوید سامسونگ فعلاً پیشتاز بازار گوشی اروپا است، هر چند مجبور شده تا برخی مرزها را بشکند و به نظر می‌رسد فعلاً قصد دارد بر بازار اروپا سرمایه‌گذاری کند. نگرانی اصلی سامسونگ این است که ممکن است شیائومی بازار اروپا را هم تسخیر کند که این امر بر سودآوری سامسونگ تأثیر خواهد گذاشت. علاوه‌براین هرگاه شیائومی مستقیماً با سامسونگ رقابت ‌کرده، به‌لطف وجود سرمایه‌گذاران قدرتمند خود، توانسته‌ است بازار را در دست بگیرد. باید منتظر ماند و دید که آیا همین اتفاق در اروپا هم خواهد افتاد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات