میکروفن حرفه‌ای استودیویی یانمای-Q8 صدا استور

چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تیم صدا استور با ۱۰ سال سابقه در زمینه‌ی فروش لوازم جانبی صوتی، از اسفند سال گذشته، فروش اینترنتی خود را با قیمت‌های مناسب شروع کرده است.
تبلیغات

صدا استور در مدت ۱۰ سال فعالیت در حوزه لوازم جانبی صوتی، به‌خوبی با نیاز مشتریان آشنا شده و کالاهایی باکیفیت و با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه کرده است. امروز بیش از سیصد محصول، از هدفون و اسپیکر گرفته تا میکروفن و میکسر در وب‌سایت صدا استور وجود دارد و کارشناسان باتجربه‌ی آن می‌توانند به مشتریان به‌صورت اینترنتی و تلفنی و حضوری (در فروشگاه، واقع در پاساژ کامپیوتری رضا) مشاوره دهند.

با گسترش پادکست بین مخاطبان ایرانی و با توجه به گستردگی موضوعاتی که می‌توان درباره‌ی آن‌ها پادکست ساخت، نیاز به میکروفن استودیویی باکیفیت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. برخی بر این باورند که بدون هزینه‌های سرسام‌آور و چندمیلیونی امکان ضبط صدای باکیفیت وجود ندارد.

اگر از پادکسترها و افراد باتجربه در حوزه‌ی تولید محتوای صوتی بپرسید «آیا خرید میکروفن گران‌قیمت ضروری است؟» در جواب خواهند گفت «میکروفن به هیچ عنوان در اولویت نیست و مهم محتوای تولیدی شما است».

دست‌اندرکاران صدا استور نیز همین عقیده را دارند. در این مقاله سعی می‌کنیم با معرفی میکروفن استودیویی Q8 از برند یانمای، به این پرسش پاسخ مناسبی دهیم. Q8 با داشتن مشخصات فنی مناسب و کیفیت درخورتوجه و قیمت مقرون‌به‌صرفه، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای ضبط صدای افراد است. این موضوع باعث شده که بتوان برای ضبط پادکست، برگزاری کلاس‌های اینترنتی، مصاحبه و... از آن استفاده کرد.

معرفی مشخصات فنی Q8

از جمله مشخصاتی که باعث می‌شود مجموعه‌ی صدا استور این محصول را به شما پیشنهاد دهد، نوع میکروفن‌های کندانسر (خازنی) آن است که هم با سیم XLR و هم با جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به دستگاه ضبط‌کننده‌ی شما متصل می‌شود. فرکانس پاسخ‌گویی این محصول بین ۲۰ تا ۲۰,۰۰۰ هرتز، حساسیتش ۳۷ دسی‌بل، امپدانس خروجی آن ۱۵۰ اهم و الگوی قطبی ضبطش کاردیودی (Cardioid) است. این محصول برند یانمای به فیلتر نرم‌کنندگی صدا و فیلتر برش فرکانس‌های بالا مجهز است.

صدا استور

ابعاد این میکروفن ۱۸۰ در ۴۵ و وزن آن ۲۱۵ گرم است. در بسته‌ی این محصول پایه‌ی ضدشوک و فیلتر صدا وجود دارد که باعث تضمین کیفیت و باثبات صدا در روند ضبط می‌شود؛ زیرا این پایه از تکان‌های ناخواسته و ناگهانی میکروفن جلوگیری می‌کند. مشخصات فنی این محصول نشان می‌دهد Q8 میکروفن مناسبی برای ضبط صدای اشخاص است.

همان‌ طور که گفته شد، Q8 میکروفنی کاندانسر است. میکروفن‌هایی که از تکنولوژی ضبط صدای خازنی بهره می‌برند، فرکانس پاسخ‌گویی بسیار گسترده‌ای دارند که شرایط را برای ضبط صدای انسان، پیانو، گیتار آکوستیک و صداهایی از این قبیل مهیا می‌سازد؛ اما محدودیت این مدل از میکروفن‌ها در جایی است که صدای محیط زیاد باشد. بدیهی است که با توجه به استودیویی‌بودن این میکروفن، استفاده از آن در محیط‌های شلوغ به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

الگوی قطبی کاردیودی باعث می‌شود میکروفن برخلاف الگوهای قطبی دوجهته (Bidirectional) و همه‌جهته (Omni-Directional) صدا را فقط از جلو دریافت کند؛ به همین دلیل، صدای ضبط‌شده به‌وسیله‌ی میکروفن‌هایی که از این الگوی قطبی ضبط صدا استفاده می‌کنند، بسیار طبیعی و باجزئیات است.

اگر می‌خواهید اجرای زنده داشته باشید و پشت سر میکروفن صدای مزاحم وجود دارد، این الگوی قطبی مشکل شما را برطرف می‌کند.

صدا استور

یانمای برندی چینی است که در سال‌های اخیر، طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا، به‌ویژه در ایران پیدا کرده است. دلیل افزایش محبوبیت این برند را می‌توان در کیفیت ساخت چشمگیر و قیمت مقرون‌به‌صرفه دید. مجموعه‌ی صدا استور بر این باور است که برای ضبط پادکست باکیفیت، به هزینه‌ی چندمیلیونی برای خرید میکروفن نیازی ندارید و در صورتی‌ که هنگام خرید محصول دقت لازم را به خرج دهید، می‌توانید با حداقل هزینه، صدایی باکیفیت به گوش مخاطب برسانید. این موضوع باعث می‌شود بتوانید تمرکز اصلی خود را روی فرایند تهیه و تولید محتوا بگذارید.

با مراجعه به لینک میکروفن استودیویی Q8 می‌توانید این محصول را تهیه و برای مشاهده‌ی مدل‌های دیگر روی لینک میکروفن و لوازم جانبی آن کلیک کنید.

شما درباره‌ی فرایند ضبط پادکست چه فکری می‌کنید؟ از دیدگاه شما، تولیدکننده‌ی پادکست باید هزینه‌های میلیونی کند تا صدایش شنیده شود و پادکستش بین مخاطبان طرفدار پیدا کند؟ آیا کیفیت صدای پادکست برای شما اهمیت بیشتری دارد یا محتوای پادکست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات