انویدیا از کارت‌های گرافیک جدید RTX سری Super رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا سه کارت گرافیک جدید 2080، 2070 و 2060 از سری RTX Super معرفی کرد. این کارت‌ها به‌طور متوسط تا ۱۵ درصد سریع‌تر از مدل‌های مرجع RTX است.
تبلیغات

سبد محصولات حرفه‌ای Geforce RTX انویدیا امروز با معرفی سه کارت گرافیک گیمینگ جدید با عنوان Super به‌روز شد. بدین ترتیب شایعات متعددی که مدت‌ها در مورد عرضه‌ی نسخه‌ی Super سه کارت گرافیک دسکتاپ RTX 2070 ،RTX 2060 و RTX 2080 وجود داشت، به واقعیت پیوست. سرعت کارت‌های جدید Super نسبت به مدل‌های اصلی RTX تا حدی بهبود یافته و در همان رده‌ی قیمتی عرضه خواهد شد.

بنا به‌گفته‌ی انویدیا، کارت‌های سری Super در مقایسه با مدل‌های اصلی RTX به‌طور متوسط ۱۵ درصد سریع‌تر است و در بهترین حالت و بسته به تجهیزات در دسترس، شاهد دستیابی به سطوح عملکردی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بهتر از آن‌ها خواهیم بود. ‏انویدیا مدل RTX 2060 Super را این‌بار به‌جای ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به ۸ گیگابایت رم بسیار سریع GDDR6 مجهز کرده و در مدل RTX 2080 Super از حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 با سرعت ۱۵.۵ گیگابایت بر ثانیه (به‌جای 14GBps) کرده است.

انویدیا قیمت کارت‌های جدید 2070 و 2080 سری Super را نسبت به مدل‌های اصلی تغییر نداده است؛ بدین ترتیب حداقل قیمت این دو کارت به ترتیب ۴۹۹ دلار و ۶۹۹ دلار خواهد بود.‏ انویدیا برای کارت گرافیک RTX 2060 Super برچسب قیمت ۳۹۹ دلاری در نظر گرفته که ۵۰ دلار گران‌تر  از مدل مرجع این کارت است.

rtx super

تاریخ عرضه دو کارت 2060 و 2070 از سری Super نهم ژوئیه (۱۸ تیر) و تاریخ عرضه‌ی کارت RTX 2080 Super بیست‌وسوم ژوئیه (۱ مرداد) خواهد بود. ‏انویدیا در بخشی از برنامه‌ی فروش کارت‌های Super خود، باندلی را معرفی کرده که شامل ۲ بازی رایگان Control و Wolfenstein: Youngblood است. هر دو بازی از مزایای رهگیری پرتو بهره‌مند شده‌اند و تابستان امسال عرضه خواهند شد.

با معرفی محصولات جدید Super، سبد محصولات RTX انویدیا کمی شلوغ و پیچیده شده و انویدیا برای اجتناب از سردرگمی مصرف‌کنندگان، کارت‌های جدید خود را پس از مقایسه طبقه‌بندی کرده است. بنا به اطلاعات ارائه‌شده توسط انویدیا، کارت گرافیک RTX 2080 TI همچنان پرچم‌دار رده‌بالای محصولات RTX بوده و کاربران در شرایط فعلی نیازی به ارتقاء آن نخواهد داشت. از سوی دیگر کارت گرافیک جدید RTX 2080 Super عملکردی بهتر از کارت‌های RTX 2080 و Titan Xp دارد. کارت RTX 2070 Super دراین‌میان عملکردی بهتر از GeForce 1080 TI داشته، اما کندتر از کارت RTX 2080 است. انویدیا در حال حاضر این اطمینان را به وجود آورده که هیچ‌یک از کارت‌های جدید RTX Super از لحاظ عملکرد بر کارتی با نام‌گذاری عددی بالاتر از سری مرجع، پیشی نگیرد. بنابراین می‌توان سبد کلی RTX را ترکیبی از کارت‌های مرجع و نسخه‌های قوی‌تر Super در نظر گرفت و کارت گرافیک RTX 2080 TI را به‌عنوان بهترین کارت از این سری دانست که تاکنون کارتی روی دست آن نیامده است.

rtx super

‏انویدیا می‌گوید به‌مرور زمان دو کارت گرافیک RTX 2070 Super و RTX 2080 Super جایگزین مدل‌های قدیمی‌تر RTX 2070 و RTX 2080 خواهد شد. این شرکت قصد دارد کارت مرجع RTX 2060 را همچنان به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین کارت در سبد محصولات RTX که از مزایای معماری تورینگ بهره‌مند است، حفظ کند. کارت RTX 2060 همچنان با قیمتی حدود ۳۴۹ دلار عرضه خواهد شد. ممکن است شرکای تجاری انویدیا برای بهبود فضای فروش محصولات جدید Super، در هفته‌های آینده از قیمت کارت‌های استاندارد RTX 2080 و 2070 بکاهند. بنا به گزارش‌ها در دسترس، ‏انویدیا در آینده‌ مدل‌های قدرتمندتر Super Ti دو کارت 2080 و 2070 را نیز با تراشه‌های کاملا جدید روانه‌ی بازار خواهد ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات