سامسونگ تولید انبوه رم‌های ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کرد

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ تولید انبوه رم‌های پرسرعت ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 را برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نسل آینده آغاز کرد.
تبلیغات

درست سه هفته پیش از رونمایی سری گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰، سامسونگ تولید انبوه اولین رم ۱۲ گیگابایتی از نوع LPDDR5 مخصوص گوشی‌های هوشمند را رسما اعلام کرد. به‌گفته‌ی این شرکت، جدیدترین رم موبایلی ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 برای فناوری 5G بهینه شده است و از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای گوشی‌های هوشمند آینده پشتیبانی می‌کند. همچنین، این غول کره‌ای تولید انبوه بسته‌های رم‌ ۱۲ گیگابایتی را برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار از اواخر ماه جاری آغاز می‌کند.

با توجه به زمان نزدیک رونمایی گلکسی نوت ۱۰، بعید به‌نظر می‌رسد تراشه‌های ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 در این گوشی به‌‌کار رفته باشد. این احتمال وجود دارد که گران‌ترین مدل گلکسی نوت ۱۰ که طبق انتظارها با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود، از تراشه‌های ۱۲ گیگابایتی از نوع LPDDR4X سامسونگ استفاده کند که تولید انبوهش پنج ماه قبل آغاز شده است.

گفته می‌شود رم‌های ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 جدید ۱.۳ برابر سریع‌تر از رم‌های LPDDR4X به‌‌کاررفته در گوشی‌های پرچم‌دار امروزی است که به نرخ داده‌ای برابر با ۵,۵۰۰ مگابیت‌برثانیه دست پیدا می‌کند. به‌گفته‌ی سامسونگ، این DRAM جدید به‌لطف بهره‌مندی از نرخ‌ داده‌ی بیشتر، ظرفیت فناوری 5G و قابلیت‌های هوش مصنوعی را به‌حداکثر می‌رساند. یکی دیگر از مزایای این تراشه، مصرف بهینه‌تر انرژی آن است که به‌لطف طراحی جدید مدار آن فراهم شده است. این تراشه‌ی جدید ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 در مقایسه با نسل پیشین، ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

سامسونگ برای تقویت جایگاهش در بازار جهانی قصد دارد تا سال آینده، رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 تولید کند که احتمالا در گوشی‌های پرچم‌دار اواخر سال ۲۰۲۰ به‌کار خواهند رفت. همچنین، تولید تراشه‌های ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 را به موقعیت خود در پیونگ‌تائک کره‌‌جنوبی منتقل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات