حمایت دولت بریتانیا از جگوار لندرور برای تولید خودروی الکتریکی

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دولت بریتانیا در راستای تلاش برای حمایت از برقی‌سازی خودروها، ضمانت وام ۵۰۰ میلیون پوندی به جگوار لندرور اعطا کرد.
تبلیغات

به‌عنوان بخشی از ابتکار جدید دولت بریتانیا برای حمایت از برقی‌سازی خودروها، جگوار لندرور تضمین وام ۵۰۰ میلیون پوندی (حدود ۶۲۰ میلیون دلار) از دولت دریافت کرد. ترزا می در جلسه مدیران صنعت خودروسازی بریتانیا اعلام کرد که این تضمین توسط صندوق سرمایه‌گذاری صادرات بریتانیا تأمین می‌شود. ماهیت سرمایه‌گذاری به این معنی است که اگر جگوار لندرور در بازپرداخت وام‌های خود با مشکل مواجه شود، دولت به‌عنوان ضامن این شرکت عمل می‌کند.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

تضمین وام به جگوار لندرور کمک می‌کند تا کارخانه خود را برای تولید نسل جدید مدل XJ آماده کند؛ محصولی که گفته می‌شود یک خودروی تمام الکتریکی خواهد بود و قادر است هنگام عرضه در سال آینده، با پورشه تایکان و تسلا مدل اس رقابت کند. نخست وزیر بریتانیا همچنین مجدداً اعلام کرد که دولت بر تعهد خود برای حفظ تولید داخلی تأکید می‌کند و سرمایه‌گذاری چشم‌گیر روی جگوار لندرور به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور، در تغییر به سمت تولید خودروی الکتریکی کمک خواهد کرد.

تسلا مدل اس

تصمیم جدید ترزا می، آخرین اقدام در مجموعه‌ای از طرح‌های دولت برای تسهیل عرضه‌ی خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. تغییرات اخیر در سیستم مالیاتی خودروسازی، هزینه‌های جاری برای رانندگان خودروهای برقی را کاهش داده و نخست‌وزیر به روشنی از مشکلات مرتبط با دسترسی به ایستگاه‌های شارژ باتری خودروی الکتریکی صحبت کرده است و قصد دارد برای حل آن‌ها چاره‌اندیشی کند.

نمایندگان شرکت استون مارتین، واکسال، بی‌ام‌و و نیسان در کنار همتایان خود از شرکت‌های شل و بریتیش پترولیوم در جلسه با ترزا می شرکت کردند. مسئولان شرکت‌های یادشده کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا برنامه‌ها برای تغییر به سمت سیستم‌های محرکه پاک را با هم هماهنگ کنند. اولین پروژه بزرگ این اتحاد، ساخت گیگافکتوری جدید برای تولید باتری خودروی برقی است. 

Aston Martin / استون مارتین

نخست وزیر بریتانیا همچنین اعلام کرد که علاوه‌بر این برنامه‌ها، طرحی برای اجباری کردن استفاده از ایستگاه شارژ خانگی در تمام خانه‌های جدید طی سال‌های آتی در نظر گرفته شده است. با توجه به آماده نبودن برای کنار گذاشتن سیستم‌های محرکه بنزینی، زیرساخت‌های مربوط به خودروهای الکتریکی بریتانیا به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است و دولت برای حمایت از تأمین‌کنندگان و خودروسازان تحت فشار قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات