احتمال تجهیز گوشی هوشمندی به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۰

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
IceUniverse در توئیتی پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۰ گوشی هوشمندی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال ۱۰ برابری ساخته خواهد شد.
تبلیغات

اکانت توئیتر IceUniverse که اغلب اطلاعات معتبری از دنیای تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهد، در پست توئیتری خود ادعا کرده که سال آینده میلادی شاهد گوشی هوشمندی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 10x خواهیم بود. عکسی که همراه این توئیت منتشر شده، شبیه گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ به‌نظر می‌رسد؛ اما در IceUniverse صراحتا اشاره نکرده است که کدام شرکت چنین دوربین فوق‌العاده‌ای را به بازار تلفن‌های هوشمند خواهد آورد.

جالب اینجا است که شرکت خدمات مالی و بانکداری کردیت سوئیس (Credit Suisse) در ماه مارس گزارشی را منتشر کرد که در آن پیش‌بینی شده بود در نیمه دوم ۲۰۱۹ حسگر ۶۵ مگاپیکسلی و در سال ۲۰۲۰ حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند را شاهد خواهیم بود. اکنون دوربین ۶۴ مگاپیکسلی (که اختلاف کمی با عدد ۶۵ دارد) به واقعیت تبدیل شده است و شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند برای به‌کارگیری آن آماده هستند. کوالکام نیز به‌طور مشابه، ساخته‌شدن گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی را پیش‌بینی کرده بود.

دوربین 108 مگاپیکسلی

به‌نظر شما کدام شرکت چنین حسگر شگفت‌انگیزی را تولید می‌کند؟ حسگر ۶۴ مگاپیکسلی که به آن شاره شد، توسط سامسونگ ساخته شده است؛ بنابراین کره‌ای‌ها اولین گزینه احتمالی خواهند بود (سونی هنوز حسگر ۶۴ مگاپیکسلی خود را عرضه نکرده است). همچنین غول فناوری کره جنوبی زوم اپتیکال پنج‌برابری را توسعه داده است.

تاکنون هیچ شرکتی به‌طور رسمی کار روی حسگر دوربین بالای ۱۰۰ مگاپیکسل یا پریسکوپ با زوم 10x برای گوشی‌های هوشمند را اعلام نکرده است؛ بنابراین این اخبار تنها در حد حدس‌وگمان هستند. ناگفته نماند که ما درمورد زوم اپتیکال صحبت می‌کنیم و نه زوم هیبریدی گوشی‌های کنونی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات