توقف انتشار آپدیت جدید ویندوز 10 برای سرفیس بوک 2 مایکروسافت

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
مطالعه 4 دقیقه
به‌دنبال عدم شناسایی پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا توسط لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲ به‌روزرسانی‌شده به نسخه‌ی ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰، مایکروسافت انتشار این به‌روزرسانی را برای لپ‌تاپ یادشده متوقف کرد.
تبلیغات

براساس گزارش‌های رسمیِ منتشره از ردموند، انتشار جدیدترین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ برای لپ‌تاپ سرفیس‌ بوک ۲ به‌صورت موقتی به‌حالت تعلیق درآمده است. کاربرانی پس از نصب این به‌روزرسانی روی سرفیس بوک ۲ مدعی شده بودند که دستگاه نمی‌تواند پردازنده‌ی گرافیکی اصلی خودش را شناسایی کند. این یعنی عملا به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ باعث ناپدید شدن پردازنده‌ی گرافیکی سرفیس بوک ۲ می‌شود.

سرفیس بوک ۲ (Microsoft Surface Book 2) اولین دستگاهی نیست که از دریافت به‌روزرسانی می ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ محروم می‌شود. در پی بروز برخی مشکلات پیش‌بینی‌نشده در بعضی از دستگاه‌ها، مایکروسافت انتشار این به‌روزرسانی را برای آن‌‌هایی که از حافظه‌ی USB یا کارت‌های SD استفاده می‌کردند نیز متوقف کرده بود. 

توقف انتشار به‌روزرسانی  ماه مه ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ برای سرفیس بوک ۲ درحالی صورت پذیرفته است که طی روزهای اخیر شماری از کاربران این لپ‌تاپ مدعی شده بودند پس از نصب به‌روزرسانی جدید، دستگاه‌شان دیگر توانایی شناسایی پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا را ندارد. عدم شناسایی این کارت گرافیک باعث می‌شد دستگاه به دفعات کرش کند یا اینکه عملکرد همیشگی‌اش را در اجرای برخی از بازی‌ها به‌ نمایش نگذارد. در ضمن نصب این به‌روزرسانی، کار کردن با برخی اپلیکیشن‌های مربوط به کارهای سه‌بعدی را نیز سخت می‌کرد.

در مدل‌های بالا‌رده‌ی لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲ دو کارت گرافیک وجود دارد؛ یک کارت گرافیک مجزای انویدیا و یک کارت گرافیک مجتمع ساخت اینتل؛ نصب به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ در این لپ‌تاپ‌ها باعث ناپدید شدن کارت گرافیک انویدیا در بخش دیوایس منیجر (Device Manager) می‌شود. 

سرفیس بوک / surface book

مایکروسافت طی اطلاعیه‌ای در این رابطه گفته است: «به‌منظور تأمین بهترین تجربه‌ی ممکن از به‌روزرسانی جدید، سازگاری لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲ مجهز به کارت گرافیک مجزای انویدیا را با نسخه‌ی ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ به‌حالت تعلیق درآورده‌ایم. این تعلیق تا زمانی‌که مشکل رفع شود، پابرجا خواهد بود».

گفتنی است که تنها نسخه‌های گران‌قیمت سرفیس بوک ۲ از این باگ متأثر می‌شوند و به‌روزرسانی جدید را دریافت نمی‌کنند؛ نسخه‌های ارزان‌تر چون به کارت گرافیک مجزای انویدیا مجهز نیستند، مشکلی برای دریافت به‌روزرسانی ندارند.

مایکروسافت پیشنهاد می‌کند آن دسته از کاربران سرفیس بوک ۲ که پیش‌تر به‌روزرسانی ماه مه ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ (همان نسخه‌ی ۱۹۰۳) را دریافت کرده و روی دستگاه‌شان نصب کرده‌اند، لپ‌تاپ‌شان را ری‌استارت کنند. همچنین این کاربران می‌توانند در منوی Action بخش Device Manager، گزینه‌ی Scan for hardware changes را انتخاب کنند تا دستگاه مجددا توانایی شناسایی پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا را پیدا کند. بهتر است در این زمینه مراقب باشید؛ چرا که براساس برخی گزارش‌ها، لپ‌تاپ بعضی از کاربرانی که گزینه‌ی Scan for hardware changes را انتخاب کرده‌اند، به‌یک‌باره قفل شده است. 

این مشکل فقط مختص به نسخه‌ی گران‌قیمت سرفیس بوک ۲ است

مایکروسافت در اطلاعیه‌اش گفته است که هم‌اکنون روی این مشکل کار می‌کند و به‌زودی طی یک به‌روزرسانی، آن را حل خواهد کرد. ردموندی‌ها به دارندگان نسخه‌ی گران‌قیمت سرفیس بوک ۲ پیشنهاد کرده‌اند تا زمان دردسترس‌قرار‌گرفتن به‌روزرسانی جدید برای رفع این مشکل، ویندوزشان را به نسخه‌ی ۱۹۰۳ به‌روزرسانی نکنند.

با وجود اینکه حدودا چند ماه از انتشار به‌روزرسانی مه ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ می‌گذرد، اما این به‌روزرسانی همچنان با مشکل روبه‌رو است و روز‌به‌روز مشکلات جدیدی در آن کشف می‌شوند. مدتی پیش برخی کاربران گزارش داده بودند که اگر روی یک کامپیوترِ به‌روزرسانی‌شده به ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۹۰۳، ریموت دسکتاپ را باز کنند، با صفحه‌ای سیاه مواجه می‌شوند. مایکروسافت گفته است که این مشکل را نیز به‌زودی مرتفع می‌کند.

گفتنی است به‌روزرسانی ماه مه ویژگی‌های جدید متعددی را برای ویندوز ۱۰ به‌دنبال دارد و بیشتر از همه روی کاربران خانگی و تجاری تمرکز دارد تا تجربه‌ی بهتری را برای آنان فراهم کند. ویژگی‌های کلیدی جدید این به‌روزرسانی شامل موارد پیش‌رو هستند: طرح ساده‌ی جدید برای منوی استارت، طرح ساده برای قسمت جست‌و‌جو، جداسازی دستیار مجازی کورتانا از بخش جست‌‌و‌جو و امکانات بیشتر برای ابزار ویندوز هلو (Windows Hello). افزون بر این‌ها، کاربران نسخه‌های پرو (Pro)، اینترپرایز (Enterprise) و اجوکیشن (Education) می‌توانند به‌لطف به‌روزرسانی جدید، برنامه‌های مختلف را در یک محیط مجازی ایزوله‌شده با استفاده از ویندوز سندباکس (Windows Sandbox) موردآزمایش قرار دهند. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌های مایکروسافت نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات