مک بوک ایر 2019 از SSD کندتری نسبت به مدل ۲۰۱۸ استفاده می‌کند

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
بررسی‌های کارشناسان یک وب‌سایت فرانسوی‌زبان نشان می‌دهد که اپل در مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ از SSD کم‌سرعت‌تری استفاده کرده است؛ آیا این کار دلیل خاصی دارد؟
تبلیغات

مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ مجهز به نمایشگر ترو تون (True Tone)، صفحه‌کلید به‌روزرسانی‌شده و قیمتی پایین در مقایسه با بالارده‌های اپل، حدودا یک هفته است که روانه‌ی بازار شده و دردسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. حال که یک هفته از عرضه‌ی مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ می‌گذرد، کم‌کم در حال فهمیدن جزئیات بیشتری در رابطه با آن هستیم. به‌تازگی وب‌سایت Consomac مدعی شده که حافظه‌ی SSD به‌کاررفته در مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ در مقایسه با SSD مک‌بوک ایر ۲۰۱۸، سرعت کمتری دارد و این در نوع خود عجیب به‌نظر می‌رسد.

کارشناسان رسانه‌ی فرانسوی یادشده با استفاده از ابزار Blackmagic Disk Speed Test چندین تست از سرعت لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ اپل گرفتند و براساس نتایج‌ به‌دست‌آمده، ظاهرا SSD این لپ‌تاپ دارای سرعت خواندن ۱.۳ گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۱ گیگابایت بر ثانیه است. جالب است بدانید که SSD مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ توانسته بود به‌ترتیب به سرعت خواندن و نوشتن ۲ و ۰.۹ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کند.

با مقایسه‌ی ارقام بالا متوجه می‌شویم که SSD لپ‌تاپ جدید اپل در زمینه‌ی سرعت نوشتن به‌میزان اندکی بهبود پیدا کرده، بااین‌حال عملکرد آن در زمینه‌ی سرعت خواندن با افتی ۳۵ درصدی مواجه شده که در نوع خود درخورتوجه است. این یعنی به‌طور کلی SSD به‌کار‌رفته در مدل ۲۰۱۹ مک‌بوک ایر، سرعت کمتری در مقایسه با مدل ۲۰۱۸ دارد.

مک بوک ایر / Macbook Air

اما پیش از اینکه به انتقاد از اپل بپردازید، بهتر است بگوییم که اتخاذ چنین تصمیمی از سوی این شرکت تا حد زیادی منطقی به‌نظر می‌رسد. قرار دادن SSD پرسرعت‌تر می‌توانست به قیمت بالاتر لپ‌تاپ منتهی شود، اما اپل تصمیم گرفت چنین کاری را انجام ندهد تا نهایتا مک‌بوک ایر جدید، ۱۰۰ دلار قیمت کمتری داشته باشد.

در ضمن دانشجوها می‌توانند با دریافت تخفیف ویژه‌ی دیگری، این لپ‌تاپ را با قیمت ۹۹۹ دلار بخرند. این موضوع باعث می‌شود مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ مقرون‌به‌صرفه‌ترین مک‌بوک در بین مک‌بوک‌های جدید باشد تا کسانی که خارج از ایران هستند با قیمت مناسب‌تری به لپ‌تاپ‌های اپل دسترسی داشته باشند. با درنظرگرفتن این موضوع می‌فهمیم که اپل برای پایین‌ آوردن قیمت نهایی لپ‌تاپش مجبور بود چنین رویکردی پیش بگیرد و SSD کم‌سرعت‌تری را در آن جای دهد.

قیمت روز لپ‌تاپ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

مشخصات فنی انواع SSD، هارد اکسترنال، هارد لپ‌تاپ و هارد کامپیوتر به‌همراه به‌روزترین قیمت حافظه ذخیره‌سازی را در بخش محصولات زومیت ببینید.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات