۱۰ خودروی جذاب جیمز می

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مجموعه‌ای از خودروهای مسابقه‌ای ایتالیایی تا سدان‌های لوکس از جمله محصولات آلفارومئو، فراری، فیات، بی‌ام‌و و پورشه در گاراژ جیمز می حضور داشته‌اند.
تبلیغات

هنگامی که درباره برنامه‌های تلویزیونی با مضمون خودرو فکر می‌کنید، بدون شک نام مجموعه‌های تاپ‌گیر و گرندتور به ذهن شما خطور می‌کند. پس از ریچارد هموند عاشق هیجان و جرمی کلارکسون عاشق قدرت، جیمز می به‌عنوان مجری رزرو و لوکس‌پسندی شناخته می‌شود که تقریباً طی دو دهه گذشته افکار خود را درباره طیف وسیعی از خودروها در این دو برنامه تلویزیونی ارائه داده است.

پیش از این در زومیت با خودروهای مورد علاقه کلارکسون و هموند در گاراژ شخصی آن‌ها آشنا شده‌ایم؛ بنابراین نوبتی هم که باشد، اکنون نوبت جیمز می است. او به ندرت درباره خودروهای شخصی خود در جمع صحبت می‌کند، اما با بررسی قسمت‌های مختلف مجموعه‌های تلویزیونی و کنکاش در سایر رسانه‌های جمعی، فهرستی ساده از خودروهایی پیدا کرده‌ایم که جیمز می در دوران زندگی خود خریده و وارد گاراژ شخصی کرده است. مسلماً الان نمی‌دانیم که او چه خودروهایی در اختیار دارد، اما می‌توانیم به‌طور کلی بگوییم که علاقه زیادی به خودروهای ایتالیایی دارد. 

واکسال کاوالیر

Vauxhall Cavalier Mk1 / واکسهال کاوالیر

چند سال قبل از اینکه جیمز می فراری بخرد، او خودروی بسیار ساده‌ای در گاراژ شخصی خود داشت. اولین خودرو او واکسال کاوالیر مدل ۱۹۷۸ بود که طبق توصیف‌های می، قالپاق چرخ‌های آن دزدیده شده بود و یکی از درهای عقب آن رنگ متفاوتی با سایر درها داشت. مطمئناً این خودرو دارای عملکرد چندان درخشانی نبود، اما برای جیمز می این جایی است که ماجراجویی در دنیای خودرو آغاز شد.

آلفارومئو 164

Alfa Romeo 164 / آلفارومئو 164

خودروی روزمره جیمز می که به‌طور مداوم برای رفت و برگشت به سر کار از آن استفاده می‌کرد، یک دستگاه آلفارومئو 164 بود؛ سدان لوکس تولید شده توسط خودروساز ایتالیایی که در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۷ به تولید رسید. او آلفارومئو را خیلی دوست داشت؛ تا حدی که برای یکی از قسمت‌های تاپ‌گیر، مبلغی حدود ۱،۰۰۰ پوند برای خریداری این خودرو مجهز به پیشرانه ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر پرداخت کرد.

مینی 1275 GT

MINI 1275 GT / مینی

برخی می‌گویند که جیمز می در زمان خرید مینی، تصمیم درستی نگرفته و 1275 GT به‌حدی کوچک است که بیشتر از آنکه شبیه خودروی واقعی به نظر برسد، شباهت زیادی به اسباب‌بازی دارد. دلیل این تصمیم جیمز می مشخص نیست، تنها می‌دانیم که او یک دستگاه مینی 1275 GT مجهز به سقف طرح شطرنجی با چراغ‌های جلوی نصب‌شده روی سپر خریداری کرد.

فراری F430

ferrari f430

در سال‌های ابتدایی حضور می در برنامه تاپ‌گیر، او هرگز نمی‌توانست رویای خود را برای داشتن خودرو فراری پنهان کند و بسیار خوشحال بود که در نهایت توانست مدل F430 را دراختیار بگیرد. جیمز می این خودرو را به دلیل قدرت بالا، سرعت و سادگی رانندگی، «جادو» می‌نامید و آن را تا پیش از خریدن فراری 458 Speciale در اختیار داشت.

فراری 458 اسپشیاله

ferrari 458

زمانی‌که جیمز می قصد داشت فراری Ferrari 458 Speciale خریداری کند، لقب «کاپیتان کنُد» کاملاً مناسب رفتار او بود. او درباره خرید فراری 458 بسیار فکر کرد، تا جایی که تمام مدل‌ها فروخته شدند؛ در نهایت او موفق به خرید فراری 458 اسپشیاله شد.

فیات پاندا

Fiat Panda / فیات پاندا

هیچ راهی وجود ندارد که فیات پاندا نتواند در این فهرست قرار بگیرد. فیات پاندا خودروی بسیار ارزشمندی برای جیمز می بود، حتی بیشتر از مدل‌های پورشه و فراری. او تا سال ۲۰۱۴ و زمانی‌که قطعات مکانیکی آن کاملاً‌ فرسوده شدند، مدت زیادی را با فیات پاندا رانندگی کرد.

بی‌ام‌و i3

BMW i3 / بی ام و

برخلاف جرمی کلارکسون، جیمز می علاقه زیادی به خودروی الکتریکی دارد. در حقیقت یکی از خودروهای روزمره او، بی‌ام‌و i3 است که جایگزین فیات پاندا شد.

پورشه ۹۱۱

Porsche 911 / پورشه 911

جیمز می چند دستگاه پورشه داشت؛ اما یکی از آن‌ها که توانست رضایت او را به دست آورد، ۹۱۱ کررا کلاسیک مدل ۱۹۸۴ و مجهز به پیشرانه هواخنک بود. می بارها اعلام کرد این بهترین خودرویی است که تا به حال خریداری کرده‌ است.

رولزرویس فانتوم

Rolls Royce Phantom / رولزرویس فانتوم

رولزرویس فانتوم یکی از لوکس‌ترین خودروهای جهان است. زیر کاپوت فانتوم، پیشرانه ۶/۸ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو با ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت وجود دارد که این خودروی لوکس را بسیار جذاب می‌کند. جیمز می به‌ندرت با فانتوم رانندگی می‌کند.

ساب 5-9

SAAB 9-5

ساب 5-9 آئرو سال‌ها است که رقیب سدان‌های لوکس آلمانی مانند بی‌ام‌و سری ۵، مرسدس بنز کلاس E و آئودی A6 است. آئرو (Aero) قدرتمندترین نسخه از مدل 5-9 با امکانات رفاهی مناسب است که از پیشرانه‌ توربوشارژ با ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات