بنتلی کنتیننتال GT، آماده‌ رکوردگیری می‌شود

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنتلی تصمیم دارد با یک نسخه از کنتیننتال GT اقدام به ثبت رکورد در پایکس پیک کند.
تبلیغات

بنتلی جزو خودروسازان رکوردشکن نیست و خیلی کم پیش می‌آید که بشنویم یک بنتلی رکوردی را بشکند. در عوض محصولات بنتلی به لوکس بودن و راحتی شهرت دارند. همین شهرت بنتلی به لوکس بودن باعث شد سال گذشته حضور مدل بنتایگا در مسابقات پایکس پیک (Pikes Peak) باعث تعجب همگان باشد. امسال هم بنتلی قصد دارد در این مسابقات شرکت کند اما نه با یک شاسی‌بلند، بلکه با مدل اسپرت کنتیننتال جی تی.

Bentley Continental GT Pikes Peak

بنتلی برای شرکت در مسابقات پایکس پیک، مدلی از کنتیننتال جی تی رونمایی کرده است که در تصاویر می‌بینید. جالب است که تنها تغییر اعمال‌شده در این خودرو مربوط‌به تجهیزات ایمنی خودروهای مسابقه‌ای است و سایر بخش‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند. این یعنی مدل یادشده همانند مدل‌هایی که در نمایشگاه‌های بنتلی وجود دارند، به پیشرانه‌ی W12 تویین توربو به حجم ۶ لیتر مجهز است که می‌تواند ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. نیروی این پیشرانه با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. تا اینجای کار به نظر می‌رسد بنتلی کنتیننتال آمادگی کار برای رکورد شکنی را داشته باشد اما یک مورد وجود دارد که باعث تردید می‌شود و آن وزن ۲.۷ تنی این خودرو است. هرچه باشد، این یک کوپه‌ی لوکس است و ساخت خودروی لوکس سبک‌وزن اصلا کار آسانی نیست.

Bentley Continental GT Pikes Peak

بااین‌حال، بنتلی نسبت به موفقیت خودرواش ناامید نیست چون قرار است هدایت آن را راننده‌ی افسانه‌ای یعنی ریس میلن بر عهده داشته باشد که در انواع مسابقات مقام قهرمانی را دارد. سال گذشته نیز وی در بنتلی بنتایگا توانست قهرمان این مسابقات شود. ریس میلن برای اینکه رکورد خود را بشکند، باید مسیر مسابقه را در زمانی کم‌تر از ۱۰ دقیقه و ۲۶.۹ ثانیه طی کند. در حال حاضر رکورد این مسابقات در اختیار پورشه ۹۱۱ توربو اس است که در سال ۲۰۱۴ ثبت شد. بسیاری از افراد تردید دارند که بنتلی با وزن بیش از ۲.۵ تن بتواند رکورد پورشه را بشکند اما سازنده به خودروی خود امید زیادی دارد.

Bentley Continental GT Pikes Peak

پایکس پیک یکی از سخت‌ترین مسابقات موتوراسپرت است. محل برگزاری این مسابقات ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد و همین روی عملکرد پیشرانه‌ی خودروها تاثیر منفی می‌گذارد. مسیر حدود ۲۰ کیلومتری این مسابقه از ارتفاع ۲۸۶۵ متری شروع می‌شود و با ۱۵۲۴ متر افزایش به خط پایان در ارتفاع ۴۳۰۰ متری از سطح دریا ختم می‌شود. در چنین ارتفاعی، تنفس مشکل است و به همین دلیل رانندگان از کپسول‌های اکسیژن استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات