watchOS 6 با افزودن اپ استور و واچ‌ فیس‌ های جدید معرفی شد

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
اپل در جریان رویداد WWDC 2019 سیستم‌عامل جدید ساعت‌های هوشمند خود موسوم به watch OS 6 را معرفی کرد.
تبلیغات

با گذشت چهار سال از تولد اپل واچ و تحولی که در دنیای ساعت‌های هوشمند ایجاد کرد، شاهد رشدی آهسته اما پیوسته‌ی اپل واچ برای مستقل شدن از‌ آیفون بودیم؛ اپل این فرایند را با بهبود تراشه‌ها و سیستم‌عامل ساعت‌‌های خود انجام داده است.

اپل لحظاتی پیش در جریان رویداد WWDC 2019 سیستم‌عامل watch OS 6 را با یک‌ تغییر مهم نسبت به نسخه‌ی پیشین معرفی کرده است؛ حالا به‌لطف اپ استور مخصوص در این سیستم‌عامل، وابستگی به گوشی برای نصب اپلیکیشن از بین می‌رود.

حالا کاربران به‌لطف اپ استور جدید قادر به جست‌وجو در بین اپلیکیشن‌ها، دانلود و نصب و خرید مستقیم ازطریق ساعت خواهند بود. اپل همچنین اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌ها نیز توسط خود ساعت انجام می‌شود و نیازی به گوشی نخواهد بود. تا به امروز کاربران برای نصب اپلیکیشن روی ساعت‌های خود نیازمند دانلود اولیه‌ی اپلیکیشن در گوشی‌های خود بودند.

اپل همچنین چند اپلیکیشن اختصاصی جدید به ساعت‌های خود افزوده است؛ یادداشت صوتی، ماشین‌حساب و کتاب‌صوتی موارد هستند که در نسخه‌ی جدید به‌صورت مستقل و بدون نیاز به آیفون در دسترس خواهند بود. 

watch os 6

به‌لطف قابلیت «Voice Memos» کاربران قادر به ضبط کردن گفته‌های خود ازطریق میکروفون ساعت هستند. اپلیکیشن جدید «Audiobooks» نیز برای خرید مستقیم کتاب‌های صوتی ازطریق ساعت و گوش دادن به آن‌ها تعبیه شده است. طبق اعلام اپل به‌لطف API جدید، اپ‌ها قادر به استریم مستقیم صدا در ساعت خواهند بود و اطلاعات را برای بازه‌های بیشتری نسبت به قبل خواهند خواند. اپل ویژگی‌های جدیدی نیز به Health افزوده است؛ اطلاعات بیشتر فعالیت بدنی کاربر و راه‌هایی برای مانیتور کردن سلامت شنوایی در محیط‌های با آلودگی صوتی، مواردی هستند که به این اپلیکیشن افزوده شده‌اند؛ این قابلیت به ساعت امکان اندازه‌گیری میزان نویز صوتی در محیط اطراف را خواهد داد.

watch os 6

علاوه‌بر این قابلیت مهم، کوپرتینویی‌ها چند واچ‌فیس جدید را نیز به watch OS جدید افزوده‌اند؛ برخی از این واچ‌فیس‌ها تنها ارائه‌‌دهنده‌ی طراحی جدید هستند و برخی دیگر اطلاعات بیشتری را نسبت به واچ‌فیس‌های پیشین ارائه می‌دهند. چهار واچ‌فیس زیر برای شخصی‌سازی بیشتر در اختیار کاربران خواهد بود:

  • Gradient
  • X-Large
  • Solar Analog
  • Infograph Subdial
watch os 6

طبق اعلام اپل، توسعه‌دهندگان به‌زودی در این هفته قادر به اصلاح اپلیکیشن‌ها و توسعه‌‌ی آن‌ها برای watch OS 6 خواهند بود؛ این نسخه از سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل از ماه سپتامبر در دسترس کاربران خواهد بود اما هنوز در مورد زمان انتشار نسخه‌ی بتای عمومی اطلاعاتی اعلام نشده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات