سیستم عامل TV OS اکنون از دسته‌های ایکس باکس و پلی استیشن پشتیبانی می‌کند

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
کاربران اپل‌ تی‌وی به‌زودی قادر به بهره بردن از دسته‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن برای تجربه‌ی بازی خواهند بود.
تبلیغات

اپل سالانه با برگزاری رویداد WWDC و دعوت از اصحاب رسانه توسعه‌دهندگان، از جدیدترین دستاورد‌های خود در بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار رونمایی می‌کند. غول دنیای فناوری کوپرتینو دقایقی پیش و طی این رویداد، از قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل TV OS رونمایی کرد. 

پیش‌ از این، اپل با معرفی اپل آرکید، اولین سرویس مخصوص بازی را برای دستگاه‌های موبایلی رونمایی کرد که کاربران اپل‌ تی‌وی نیز قادر به بهره بردن از آن خواهند بود. معرفی سرویس اپل آرکید، اولین قدم غول دنیای فناوری دربرابر سرویس‌هایی مانند Game Pass ایکس ‌باکس است. کاربران با خرید اشتراک از این سرویس، قادر به تجربه‌ی تمام بازی‌های موجود در اپل استور در دستگاه‌های اپلی اعم از آیفون، آیپد، مک و اپل‌ تی‌وی خواهند بود. اما یکی از مهم‌ترین نیازمندی تی‌وی باکس‌های هوشمند در این زمینه، پشتیبانی از دسته‌های مختلف بازی برای ارایه‌ی تجربه‌‌ای مناسب برای کاربران مختلف است.

کنسول ایکس‌باکس وان

حال اپل گام بزرگی در این راستا برداشته است؛ یکی از قابلیت‌های جذاب سیستم‌عامل اختصاصی اپل تی‌وی، پشتیبانی آن از دسته‌های دو کنسول بازی ایکس‌ باکس وان و پلی ‌استیشن ۴ است تا بدین ترتیب قشر گسترده‌ای از کاربران و گیمرها قادر به انجام بازی‌های موبایلی با دسته‌ی کنسول خود باشند.

سرویس اپل آرکید پاییز امسال به‌صورت رسمی دردسترس تمامی کاربران اپل‌ تی‌وی قرار خواهد گرفت. اپل وعده‌ی دردسترس بودن ۱۰۰ عنوان بازی در سرویس آرکید در هنگام آغاز به‌کار آن داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات