انتخاب ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی مناسب با رسپینا

پنج‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
امروز دسترسی به اینترنت سریع و پایدار برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار مهم و ضروری است. برای دریافت اینترنتی قابل اعتماد باید بتوان بهترین ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب کرد.
تبلیغات

در ادامه، گام‌هایی که کسب‌وکارها در انتخاب ارائه‌دهنده سرویس اینترنت باید در نظر بگیرند آورده شده است.

پیش از دسترسی به اینترنت، کسب‌وکارها در برقراری ارتباط با مشترکین، ارائه خدمات، مدیریت کارمندان و محیط سازمان با مشکلات زیادی رو‌به‌رو بودند. اینترنت در بهبود این موارد انقلابی ایجاد کرد و به ایجاد بازاری کارآمدتر کمک کرد. در حال حاضر کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای از یافتن ایده تا مدیریت، تولید تا بازاریابی، مدیریت امور مالی تا بایگانی اسناد مالیاتی و از همه مهم‌تر ارتباط با مشترکین به اینترنت پرسرعت و پایدار نیاز دارند. کیفیت سرویس اینترنت دریافتی تاحد زیادی به اینکه از کدام یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سرویس دریافت کرد، بستگی دارد. باتوجه‌به اهمیت این امر، در ادامه گام‌هایی که لازم است کسب‌وکارها در انتخاب ارائه‌دهنده سرویس اینترنت (پهنای باند) نظر بگیرند تشریح شده است.

گام اول: بررسی انواع روش‌های ارائه سرویس اینترنت سازمانی

در گام نخست انواع سرویس‌های اینترنت سازمانی بررسی شده‌اند. باتوجه‌به مزایا و معایب هر کدام مناسب‌ترین سرویس برای سازمان یا شرکت را می‌توان انتخاب کرد.

  • DSL

DSL ارائه اینترنت ازطریق خط تلفن (بدون اشغالی خط) است، این سرویس رایج‌ترین شکل ارائه‌ی اینترنت خانگی است. این سرویس اگرچه برای مشتریان خانگی مناسب است ولی به‌دلیل سرعت و پایداری پایین چندان برای استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه نمی‌شود.

  • Wireless

ارائه اینترنت با استفاده از فرکانس رادیویی است که به‌صورت اختصاصی یا اشتراکی به مشترکین ارائه می‌شود. در سرویس اینترنت بی‌سیم، مشترکین بدون نیاز به خط تلفن یا کابل می‌توانند با نصب تجهیزات رادیویی درجایی که به پاپ‌سایت ارائه‌دهنده سرویس دید دارد (مثل پشت‌بام) از پهنای باند فرکانسی در بستر وایرلس استفاده کنند. در سرویس اشتراکی به ازای چند مشترک یک رادیو سمت پاپ سایت (point to multipoint) وجود دارد و در سرویس اختصاصی به ازای یک مشترک یک رادیو در سمت پاپ سایت (point to point) قرار دارد. یکی از بهترین روش‌های دریافت سرویس اینترنتی در ایران روش بی‌سیم است که نسبت به روش‌های دیگر پوشش دهی و سرعت خوبی دارد.

  • FTTH

FTTH ارائه اینترنت با استفاده از فیبر نوری است، با وجود اینکه این روش، سرعت و پایدار بسیار خوبی دارد ولی این سرویس هزینه زیادی برای شرکت‌های کوچک و متوسط دارد و از طرفی بسیاری از مناطق ایران از این فناوری بی‌بهره‌اند و این سرویس پوشش دهی مناسبی در ایران ندارد.

  • TD-LTE

فناوری TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است که اینترنت را به‌صورت بی‌سیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سرویس ارائه اینترنت با استفاده از مودم و سیم‌کارت‌های خاص است که سیم‌کارت در مودم قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی دریافت و ارسال اطلاعات را بر عهده دارد. شرکت‌های محدودی این سرویس را در ایران ارائه می‌دهند، به همین دلیل پوشش دهی مناسبی ندارد، همچنین تجهیزات آن به‌صورت انحصاری پشتیبانی می‌شود.

گام دوم: آماده‌سازی فهرست شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

پس از انتخاب بهترین روش دسترسی به اینترنت، باید فهرستی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس موردنظر که در محل مورد نظر فرد پوشش دهی خوبی دارند تهیه شود. برای این منظور می‌توان وب‌سایت‌های شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازمانی را بررسی یا با پشتیبانی آن‌ها تماس گرفت و از ارائه سرویس اینترنت در محل سازمان خود اطمینان حاصل کرد.

گام سوم: تعیین میزان پهنای باند موردنیاز

این مرحله شامل انتخاب میزان پهنای باند یا سرعت سرویس است. کندی اینترنت، تأثیر منفی بر کارمندان و مشترکین دارد که موجب از دست رفتن سرمایه انسانی و اعتماد مشترکین خواهد شد. برای پیدا کردن جواب این سؤال که به چه میزان پهنای باند نیاز دارد، ابتدا لازم است به سؤالات زیر پاسخ داده شود:

  • چه تعداد کارمند دارید؟ چه تعداد دستگاه نیاز است که به اینترنت متصل شوند؟ میزان آپلود و دانلود روزانه چقدر است؟ از تلفن اینترنتی استفاده می‌کنید؟ از ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنید؟ و...

بهترین مشاور در این زمینه بخش فروش شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازمانی است که با در اختیار قراردادن جواب سوالات بالا به آن‌ها، بهترین سرویس را به شما پیشنهاد خواهند داد.

گام آخر: بررسی سایر موارد مهم

درکنار عواملی که مورد بحث قرار گرفت باید متغیرهای متعدد دیگری نیز بررسی شود که به‌شدت روی سرعت و کیفیت سرویس دریافتی تأثیر می گذارند.

  • اختصاصی یا اشتراکی بودن سرویس: در سرویس اینترنت اشتراکی، سرویس به‌صورت مشترک با چند کاربر دیگر در همان شبکه در حال استفاده است. اما در سرویس اینترنت اختصاصی، تمامی پهنای باند اختصاصا به یک مشترک ارائه می‌شود. سرویس اینترنت اشتراکی مناسب برای مصارفی مانند مصارف خانگی یا دفاتر کوچک است، در مقابل شرکت‌ها و سازمان هایی یا حتی کسب‌وکارهای کوچک که نیازمند تبادل اطلاعات سریع‌تر، بدون افت سرعت و پایدار هستند باید از پهنای باند اختصاصی استفاده کنند.
  • محدود بودن یا نامحدود بودن حجم دانلود: در اینترنت حجمی، کاربر هرچقدر از اینترنت استفاده کند به همان اندازه باید هزینه پرداخت کند ولی در سرویس اینترنتی نامحدود، مشترک قادر به تبادل حجم نامحدود اطلاعات است.
  • پشتیبانی: کیفیت، کانال‌های ارتباطی، سرعت عمل و پیگیری پشتیبانی فروش و پشتیبانی فنی در حوزه‌ی ارائه سرویس‌های اینترنتی بسیار مهم و حیاتی است. اگر مدت زمان پاسخگویی برای حل مشکلات به طول بیانجامد، سرمایه انسانی، مالی و وقت مشترک از بین می‌رود.
  • پایداری سرویس و امکان ارائه توافق‌نامه SLA: ممکن است که گاهی اوقات سرعت سرویس کاهش یابد، حتی گاهی اینترنت قطع شود. اگر این قطع ارتباط یا کاهش سرعت ترافیک، به‌صورت مکرر انجام شود مسلما موجب متضرر شدن مشترک خواهد شد. توافق نامه SLA ارائه دهنده را ملزم به جبران خسارت می‌کند.
  • روش تأمین تجهیزات: مهم است که بودجه‌ای که مشترک به اینترنت اختصاص داده، با روش تأمین تجهیزات متناسب باشد، یا درصورتی که مشترک قادر به خرید تجهیزات نیست، بتواند آن را به‌صورت امانی یا استیجاری در مدت قرارداد از ارائه دهنده دریافت کند. ارائه‌دهندگان سرویس پهنای باند اختصاصی حرفه‌ای، امکان دریافت تجهیزات را به‌صورت امانی و استیجاری برای سازمان‌ها فراهم می‌کنند.
  • میزان انعطاف‌پذیر بودن قرارداد: باید به این مورد باید توجه شود که قراردادها یک طرفه و به نفع شرکت ارائه دهنده سرویس تنظیم نشود.
  • امکان ارائه IP: امکان سنجی‌های لازم جهت اینکه مشترک بتواند روی سرویس اینترنتی خود رنج IPهای استاندارد را دریافت کند، را اعمال کنید.

عوامل بالا را به دقت بررسی کنید، وجود کاستی در هریک از موارد خسارت غیرقابل جبرانی برای کسب‌وکار به‌جا خواهد گذاشت. لازم است با تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها درباره‌ی سرویس اینترنتی که دریافت می‌شود صحبت کرد تا بتوان بهترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی که مختص شرکت‌ها و سازمان‌ها است را پیدا کرد.

شرکت داده‌پردازی رسپینا دارنده‌ی پروانه FCP و بزرگ‌ترین توزیع‌کننده‌ی پهنای باند اختصاصی به‌صورت Point to Point به سازمان‌ها است. تفاوت رسپینا با سایر رقبا، تمرکز ویژه بر ارائه خدمات سازمانی است که منجر به شناسایی دقیق‌تر نیازهای سازمان‌ها و در نتیجه کسب جایگاه و موقعیتی ممتاز در میان سازمان‌ها شده است. رسپینا در حال حاضر به بیش از ۳۵۰۰ سازمان خدمات ارائه می‌دهد و از این حیث در کشور از جایگاه اول برخوردار است.

ویژگی‌های پهنای باند اختصاصی رسپینا

  • تضمین ارائه‌ی سرویس با پایداری از ۹۹.۵% تا ۹۹.۹%
  • بالاترین سرعت در نصب و راه‌اندازی سرویس به‌صورت رایگان
  • امکان ارائه‌ی پهنای باند متقارن/نامتقارن باتوجه‌به نیاز کاربر
  • عدم محدودیت در حجم و سرعت
  • پشتیبانی شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل
  • ارائه‌ی خدمات پشتیبانی حضوری به‌صورت رایگان
  • ضریب بالای سطح پوشش دهی شبکه با ایجاد بیش از ۲۴۰ پاپ سایت
  • امکان افزایش پهنای باند در هر زمان

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر از خدمات رسپینا می‌توانند به وب سایت Respina.net مراجعه یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۰۰ در ارتباط باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات