استیم پشتیبانی از لینوکس اوبونتو را متوقف می‌کند

دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
شرکت Valve به‌تازگی اعلام کرده استیم از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اوبونتو پشتیبانی نخواهد کرد.
تبلیغات

اگر گیمر لینوکسی هستید و سیستم‌عامل اوبونتو را ترجیح می‌دهید، بهتر است در آینده‌ای نزدیک، به‌دنبال توزیع جایگزین بگردید؛ چراکه Valve قصد دارد در نسخه‌ی آینده‌ی سیستم‌عامل خود (19.10)، پشتیبانی رسمی از اوبونتو (Ubuntu) را در برنامه‌ی استیم (Steam) خاتمه دهد. این اقدام با هدف حذف کامپوننت‌های ۳۲ بیتی در این سیستم‌عامل جدید رخ می‌دهد. البته به‌گفته‌ی پی‌یر لوپ گریفایس (Pierre-Loup Griffais)، تیم استیم تلاش می‌‌کند مشکلات ناشی از این اتفاق را برای کاربران کنونی اوبونتو به‌حداقل برساند؛ ولی تمرکز خود را در آینده روی توزیع دیگری خواهد گذاشت.

می‌توان تصور کرد که این مسئله در آینده، به مشکلات سازگاری بسیاری منجر شود. حتی اگر این مشکلات بلافاصله نمایان نشوند، هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی‌های تحت استیم یا بازی‌های خاص دیگر در آینده به‌درستی اجرا شوند. همچنین، ممکن است اشکالاتی برای سایر پلتفرم‌های گیمینگ هم پیش بیاید. بنابر اعلام فورونیکس (Phoronix)، آلن پاپ، از شرکت کنونیکال (Canonical)، موقع انجام بازی‌های GOG در اوبونتو 19.10 و در نبود بسته‌های ۳۲ بیتی با مشکلاتی مواجه شده‌ است.

البته، شرایط ممکن است در آینده بهتر شود. هرچند زمان زیادی وجود ندارد؛ چراکه کنونیکال قرار است از ماه اوت، توسعه‌ی قابلیت‌های جدید برای نسخه‌ی 19.10 را متوقف کند. اگر تیم اوبونتو مسیر خود را تغییر ندهد، تعداد زیادی از کاربران لینوکس هنگام استفاده از کتابخانه‌های گیمینگ دچار مشکل خواهند شد؛ به‌‌ویژه اگر وابسته به استیم باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات