آی تی شبکه، مرجعی برای خرید تجهیزات شبکه

شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شرکت آی‌تی شبکه یک شرکت فنی ایرانی و فعال در زمینه های فروش و خرید تجهیزات شبکه، راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری و مراکز تلفن تحت شبکه ویپ است.
تبلیغات

عمده فعالیت‌های این شرکت شامل تجهیز، نصب، راه‌اندازی و نگه‌داری از انواع شبکه‌های کامپیوتری و مراکز تلفن تحت شبکه با استفاده از بهترین تجهیزات از جمله کابل شبکه، رک ایستاده و رک دیواری است.

همچنین این مجموعه با تکیه بر تجارب و با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان توانمند، از سال ۱۳۹۰ با راه‌اندازی کارگاه مجهز ساخت و تولید و کیفیت‌سنجی خود، نسبت به تولید انواع رک دیواری و رک ایستاده اقدام کرده است. طراحی این رک ها الگوبرداری‌شده از رک های باکیفیت شرکت hp است.

اولویت این شرکت در تولید رک، حفظ کیفیت درکنار مقوله اقتصادی بودن کالای تولیدی است. در حال حاضر، محصولات تولیدی این شرکت که بالغ بر ۳۰ مدل از انواع رک های دیواری و ایستاده است که در بسیاری از مراکز مهم خصوصی و دولتی یافت می‌شود.

آی تی شبکه

رک شبکه چیست؟

رک شبکه به جعبه‌ای فلزی گفته می‌شود که در دو نوع دیواری و ایستاده، مسئولیت نگه‌داری و مراقبت از تجهیزات حساس شبکه مانند پچ پنل، کابل شبکه، سرور، سوییچ، تجهیزات مخابراتی را بر عهده دارد.

از رک شبکه می‌توان به‌عنوان ابتدایی‌ترین و عمومی‌ترین بخش در زیرساخت شبکه یاد کرد که وظیفه آن، فراهم آوردن امنیت و دور نگاه داشتن تجهیزات مهم شبکه از دسترس سوءاستفاده‌گران و افراد غیرمجاز است.

انواع مختلف رک ها

عموما رک ها را از لحاظ شیوه نصب به دو گروه تقسیم می‌کنند:

  • رک های ایستاده
  • رک های دیواری

رک ایستاده

اولین نوع رک (Rack) که قصد معرفی آن برای شما را داریم، «رک ایستاده» است. همان‌گونه که از نامش پیدا است، این رک ها به‌صورت ایستاده و بدون نیاز به نصب روی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ما در آی‌تی شبکه به‌عنوان تولیدکننده انواع رک، رک هایی با عمق۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ تولید و عرضه می‌کنیم. این رک ها دارای قیمتی معقول بوده و کیفیتی بسیار شاخص دارند. در ادامه به بیان جزئیات بیشتری در زمینه رک های ایستاده خواهیم پرداخت که شما را در هنگام خرید رک یاری می‌کنند.

رک ایستاده عموما دارای چرخ‌های قفل‌دار هستند تا علاوه‌بر سهولت در جابه‌جایی بتوان در مکان مورد نظر آن‌ها را به‌صورت ثابت نگاه داشت. رک های ایستاده از لحاظ ابعاد و اندازه نسبت به رک دیواری بزرگ‌تر هستند به همین منظور از این رک ها در فضاهای بزرگ و مهم‌تر مانند بانک‌ها و مراکز بزرگ دیگر بهره می‌برند.

واحد اندازه‌گیری ارتفاع رک شبکه «یونیت (Unit)» نامیده می‌شود. این واحد در رک ایستاده بین ۱۲ الی ۴۷ یونیت در عمق های ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ سانتی‌متر ساخته می‌شوند. همچنین نوع کابل شبکه مورد استفاده در این نوع رک ها بسته به انتخاب متخصصان متفاوت است.

از دیگر امکانات رک های ایستاده می‌توان به قابلیت تعبیه فیلتر در جلوی هواکش به منظور جلوگیری از ورود گردوغبار و کثیفی‌های محیط به داخل رک نام برد.

سیستم گردش هوا در رک ایستاده

رک ایستاده دارای سیستم گردش هوایی به این صورت است که هوای خنک از قسمت زیرین وارد رک شده و از قسمت بالای رک و توسط یونیت فن دفع می‌شود. در رک های ایستاده از ۱ تا ۸ فن را می‌توان روی یونیت فن، جاسازی نمود.

فن های رک، دارای دو مدل بلبرینگی و بوشی هستند. فن بلبرینگی نویز بیشتر، صدای کمتر، کیفیت بالاتر و قیمت نسبتا بالاتری نسبت به فن های بوشی دارند. کارکرد فن های بوشی بر پایه روغن استوار است.

در رک ایستاده آی‌تی شبکه با عمق ۱۰۰ منافذ تهویه هوا در قسمت تحتانی رک و غیر قابل نفوذ توسط جوندگان تعبیه شده است که از مزایای این نوع رک به شمار می آید. لازم به ذکر است این رک ها دارای عرض مناسب و منطبق با استاندارد جهانی ۱۹ اینچ هستند.

رک دیواری

نوع دوم و محبوب‌تر رک شبکه، رک دیواری است. مدل دیواری رک های شبکه می‌توانند روی دیوار با ارتفاع دلخواه نصب شوند. مورد استفاده‌ی این رک ها در ادارات کوچک یا محیطی با تجهیزات شبکه محدود است. جنس این نوع رک نیز از فلز است.

رک دیواری قابلیت دسترسی راحت‌تر به تجهیزات داخلی را دارد و دارای در های بازشو که قرار دادن تجهیزات شبکه در آن را برای شما راحت‌تر کرده است. در این مدل رک دیواری نیز دو بخش برای ورود و خروج کابل شبکه و محفظه‌ای برای تهویه هوای داخل رک تعبیه شده است.

رک دیواری معمولا در ابعاد ۴ الی ۱۲ یونیت و در عمق های ۳۵، ۴۵ و ۶۰ سانتی‌متر ساخته می‌شوند.

از رک دیواری ۹ یونیت با در جانبی محصولی از آی‌تی شبکه نیز، به‌عنوان نمونه‌ای استاندارد از این رک می‌توان استفاده کرد. این محصول با طراحی متفاوت و فوق‌العاده مقاوم جزو محبوب‌ترین رک های دیواری بین انواع مختلف در بازار به شمار می آید.

رنگ الکترو استاتیک پودری و شیشه سکوریت بسیار مقاوم از بهترین ویژگی‌های این نوع رک است.

گردش هوا و خنک‌سازی در رک های دیواری

در رک دیواری سیستم گردش هوا بهینه‌سازی شده است. بدین معنی که توسط ۱، ۲ یا ۴ فن ( به انتخاب مشتری)، هوای گرم داخل رک دیواری به بیرون مکیده شده و هوای خنک از منافذ وارد می‌شود که به خنک تر شدن هوای داخل رک و به کارکرد تجهیزات داخلی کمک شایانی می‌کند.

در رک دیواری ۹ یونیت آی‌تی شبکه، یک فن ۱۲ در ۱۲، داخل خود رک تعبیه شده که قابلیت افزایش ۴ فن اضافه نیز به سفارش مشتری وجود دارد.

مزایای استفاده از رک های شبکه استاندارد

استفاده از محفظه‌های نگه‌داری تجهیزات شبکه می‌تواند مزایای بسیاری را برای ما به ارمغان بیاورد که شاید با دانستن این مزایا بتوانید خرید بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

اگر نیاز به راه‌اندازی شبکه کامپیوتری داشته باشیم، احتیاج زیادی به استفاده از رک شبکه داریم زیرا استفاده از رک های ایستاده و دیواری می‌تواند به‌طور کلی مزیت‌های زیر را برای ما به همراه داشته باشد:

  • مرتب بودن ظاهر کار
  • افزایش امنیت فیزیکی
  • افزایش طول عمر تجهیزات شبکه
  • گردش هوای بهینه
  • جلوگیری از آلودگی صوتی
  • استفاده بهینه از فضاهای اداری، اتاق های سرور و دیتاسنترها
  • دسترسی راحت‌تر به تجهیزات 
آی تی شبکه

شرکت آی‌تی شبکه، انتخابی نمونه برای خرید تجهیزات شبکه

زمینه فعالیت شرکت آی‌تی شبکه، فروش و خرید تجهیزات شبکه و تلفن‌های تحت شبکه است. این تجهیزات می‌توانند شامل تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه، کابل شبکه، کلیه تجهیزات ویپ و سایر ابزار و لوازمی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، باشند.

ما آماده ارائه مشاوره رایگان و کمک‌رسانی برای بهترین انتخاب شما هم‌میهنان عزیز هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات