تمام گوشی‌های آیفون از سال ۲۰۲۱ به سرویس 5G مجهز می‌شوند

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کاربران گوشی‌های آیفون برای استفاده از سرویس 5G زمان زیادی معطل نخواهند ماند؛ چراکه مدل‌های اولیه‌ی مجهز به این فناوری در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ و سایر در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.
تبلیغات

مینگ‌چی‌ کو، افشاگر مشهور اخبار شرکت اپل در گزارشی اعلام کرد محصولات پرچم‌دار این شرکت از سال آینده‌ی میلادی، سرویس‌های نسل آینده‌ی اینترنت همراه را پشتیبانی خواهند کرد. همچنین، برایان هیتر در گزارش خود برای تِک‌کرانچ می‌نویسد این اتفاق اپل را پشت‌سر شرکت‌های اندرویدی دیگری قرار خواهد داد که تلاش می‌کنند تا آخر سال ۲۰۱۹ به این تکنولوژی دست یابند. البته، هیتر معتقد است باتوجه‌به محدودیت‌های دسترسی به شبکه‌ی 5G تا پایان سال ۲۰۱۹، شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی و حتی وان‌پلاس ممکن است عملا روال دیگری در پیش بگیرند.

کارشناسان معتقدند تلاش جدی اپل برای رسیدن به تکنولوژی 5G ممکن است در راستای تصمیم اخیر این شرکت برای بهبود روابط با کوالکوم اتخاذ شده باشد. گزارش‌ها از هدف‌گذاری این غول فناوری تجهیزات ارتباطی برای ساخت تراشه‌های اختصاصی وایرلس تا سال ۲۰۲۳ حکایت می‌کنند. این مسئله به اپل کمک خواهد کرد از حضور شرکت‌های ثالث در پروژه گسترده ورود 5G به گوشی‌های آیفون بی‌نیاز شود.

براساس گزارش تِک‌کرانچ، اپل آماده می‌شود در پایان سال آینده‌ی میلادی، سه مدل جدید آیفون رونمایی کند. در این فهرست، مدل‌های OLED با ابعاد ۵.۴ و ۶.۷ اینچی هم دیده می‌شوند که این بدان معنا است کوچک‌ترین آیفون‌ها قرار است بازهم کوچک‌تر شوند و بزرگ‌ترین آن‌ها بازهم بزرگ‌تر.

5G چیست؟

نسل پنجم شبکه‌ی تلفن‌های همراه مکمل نسل قبلی این شبکه است. این نسل با هدف افزایش چشمگیر سرعت دسترسی کاربران به اینترنت و کاهش تأخیر شبکه و افزایش بهره‌وری عرضه خواهد شد. هنوز دقیقا مشخص نیست این نسل از شبکه‌ی تلفن‌های همراه چه زمانی وارد بازار خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ این فناوری با مقبولیت گسترده‌ای مواجه شود.

۵ جی

پیش‌بینی می‌شود آمریکا و چین و کره‌جنوبی اولین کشورهایی باشند که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و کاربران این شبکه بتوانند تصاویر 4K را بدون تأخیر و به‌صورت آنلاین تماشا کنند. در‌حال‌حاضر، بیش از یک‌میلیون نفر در کره‌جنوبی مشترک 5G هستند؛ اما هنوز تا فراگیرشدن آن زمان نسبتا زیادی باقی مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات