گوشی‌های هواوی برای ساعاتی لوگوی تبلیغاتی روی صفحه‌‌ قفل نمایش دادند

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
در صفحه‌‌ی قفل گوشی‌های هواوی برای ساعاتی، یک لوگوی تبلیغاتی مشاهده شد و تعجب شمار زیادی از کاربران را به‌دنبال داشت. اما واقعیت چه بود و چنین اتفاقی به‌ چه دلیل رخ داد؟
تبلیغات

کاربران هواوی صبح امروز در توییتر به‌دفعات زیادی اعلام کردند که در صفحه‌‌ی قفل گوشی‌شان لوگوی تبلیغاتی مربوط‌به یک وب‌سایت معروف فعال در زمینه‌ی رزرو هتل‌ها به‌نام Booking.com را دیده‌اند.

آن‌طور که وب‌سایت اندروید پلیس در گزارشی نوشته است، تبلیغات یادشده روی دستگاه‌هایی ظاهر شده‌اند که در صفحه‌‌ی قفل آن‌ها از تصاویر منظره‌ها (که به‌طور پیش‌فرض روی گوشی‌های هواوی موجود هستند) استفاده شده است. این تبلیغات برای کاربران چندین کشور دنیا از جمله بریتانیا، هلند، ایرلند، آفریقای جنوبی، نروژ‌ و آلمان و روی مدل‌های مختلفی از گوشی‌های هواوی به‌نمایش درآمده‌اند. 

در پی این اتفاق، کاربران سریعا در توییتر واکنش نشان دادند و ضمن طرح سوالاتی در مورد چرایی ظهور این تبلیغات در صفحه‌ی قفل گوشی، به انتقاد از جریان یادشده پرداختند. بسیاری از مردم از همان ابتدا، انگشت اتهام را به سمت خود هواوی نشانه گرفتند. با نگاهی به کنفرانس مطبوعاتی اخیر هواوی متوجه می‌شویم که این شرکت هم‌اکنون هم تحت فشار است و قطعا نمی‌خواهد در بین عموم مردم به‌خاطر انجام چنین کاری، مورد نکوهش قرار گیرد. 

گرچه هواوی به‌دلیل تحریم‌های اخیر به‌ناچار میزان تولیدات گوشی‌های خود را کاهش داده و همین موضوع روی درآمدها تاثیر گذاشته است، اما به نظر نمی‌رسد این شرکت به‌خاطر کسب درآمد بیشتر، به قرار دادن تبلیغات در صفحه‌ی قفل گوشی‌هایش دست زده باشد.

تبلیغات در گوشی هواوی

تنها ساعاتی پس از ظهور این لوگوی تبلیغاتی، هواوی آن را از سرورهایش حذف کرد و این یعنی قاعدتا این تبلیغات دیگر نباید روی گوشی‌های شرکت چینی رؤیت شوند. بااین‌حال اگر چنین تبلیغی را روی گوشی مشاهده کرده‌اید، لازم است برای اطمینان از عدم نمایش دوباره‌، آن را خودتان به‌صورت دستی نیز حذف کنید.

هواوی در اطلاعیه‌ای گفته است:

کاربران عزیز، از دیدگا‌ه‌های صریحانه‌تان متشکریم و از ناراحتی‌تان به‌خاطر این ماجرا متأسفیم. لطفا مطلع باشید که ما تصاویر یادشده را [که در آن‌ها تبلیغات نشان داده می‌شد] از سرورهایمان حذف کرده‌ایم و این یعنی چنین تصاویری دیگر نباید در رابط کاربری صفحه‌ی قفل شما قابل‌رؤیت باشند. بااین‌حال برای حذف کردن تصاویری که ممکن است قبلا آن‌ها را باز کرده باشید و روی گوشی شما دانلود شده باشند، می‌توانید طبق دستور زیر عمل کنید:«به‌هنگام ظاهر شدن عکس روی صفحه‌نمایش گوشی، انگشت‌تان را از لبه‌ی پایین نمایشگر به سمت بالا بکشید تا یک نوار ابزار ظاهر شود. سپس باید گزینه‌ی Delete را لمس کنید و درنهایت در پنجره‌ی شناور بازشده، روی Remove ضربه بزنید.»ما همچنان به بهبود دادن خدمات‌مان ادامه خواهیم داد تا تجربه‌ی کاربری بی‌نظیری را برای‌تان رقم بزنیم.

فعلا جزئیات دقیقی در این رابطه در دسترس نیست؛ بااین‌حال نماینده‌ای از هواوی به خبرنگار سایت انگجت گفته است که این شرکت هم‌اکنون در حال بررسی موضوع یادشده است و به‌محض دستیابی به جزئیات بیشتر، آن را با رسانه‌ها در میان خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات