موزیلا لباس جدید بر تن کرد؛ لوگو‌های جدید خانواده فایرفاکس رونمایی شد

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
بنیاد موزیلا به‌صورت رسمی از لوگوهای جدید خانواده‌ی فایرفاکس رونمایی کرد. آن‌ها سال گذشته نیز طرح‌هایی برای بازخوردگیری از کاربران به‌اشتراک گذاشته بودند.
تبلیغات

موزیلا، مجموعه‌ای از لوگوهای جدید برای اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های فایرفاکس رونمایی کرد که برای نخستین‌بار شامل آیکون‌هایی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف برای خانواده‌ی محصولات و سرویس‌های بنیاد موزیلا است. 

درحدود یک سال قبل گفته شد که مرورگر فایرفاکس به لوگوی جدیدی مزین خواهد شد و از همان زمان فایرفاکس تصمیم گرفت برای بازطراحی لوگوی خود از نظر کاربران کمک بگیرد تا بتواند درنهایت طراحی مناسبی را ارائه دهد.

موزیلا

آیکون‌های جدیدی بازطراحی‌شده برای نام تجاری فایرفاکس از رنگ‌های جدید، طرح‌ها و شکل‌های جدید و همچنین با الگوی مدرنی طراحی شده‌اند. تیم تخصصی موزیلا که روی این موضوع به‌صورت متمرکز کار می‌کند، معتقد است که از رنگ‌های در دسترس و از نوع استاندارد برای طراحی لوگوی برند استفاده شده است تا در همه‌جا قابل استفاده باشد.

طراحان موزیلا در پست وبلاگ خود به این نکته اشاره کرده‌اند:

عنوان یک آیکون، روباه تیزپای آتشین فایرفاکس نمی‌تواند برای کل محصولات خانواده‌ی موزیلا مورد استفاده قرار گیرد. 
فایرفاکس / Firefox

موزیلا دو سیستم طراحی آیکون را با کاربران به‌اشتراک گذاشت تا ازطریق دریافت بازخوردهای آن‌ها بتواند بهترین طرح‌های آیکون را ارائه دهد. موزیلا پیش‌تر گفته بود که هر یک از آیکون‌ها به‌صورت مستقل و در چند مرحله پالایش می‌شوند تا بعد از اعمال تغییرات، نهایی شوند. باتوجه به گستره‌ی وسیع سرویس‌ها، خدمات و محصولاتی که بنیاد موزیلا ارائه می‌دهد، احساس نیاز مبرمی به توسعه‌ی نام تجاری فایرفاکس دیده می‌شد. سرویس‌ اشتراک‌گذاری فایل رمزگذاری‌شده و مدیریت رمز عبور از جمله‌ این سرویس‌های موزیلا است و انتظار می‌رود با تغییرات رنگ و طراحی، کاربران راحت‌تر بتوانند با سرویس‌ها و محصولات این شرکت ارتباط برقرار کنند.

البته موزیلا معتقد است که لوگوهای جدید نام تجاری  هنوز به‌صورت کامل تکمیل نشده‌اند و تیم تخصصی منتظر دریافت بازخورد جهت توسعه‌ی لوگوهای بیشتری برای نام تجاری فایرفاکس است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات