شگفتی ایسوس با نسل جدید مادربردهای سری X570 با چیپست AMD

سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس، ارزشمندترین برند سخت‌افزاری تایوان، قبل از رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ در مراسمی مادربرد‌های جدیدترین تراشه AMD، یعنی X570 را با مدل‌های متنوع معرفی کرد.
تبلیغات

همان‌طورکه مطلع هستید، AMD نسل سوم پردازنده‌های موفق رایزن را با معماری جدید و پشتیبانی از نسل 4 PCIe Express معرفی کرد که سبب عملکرد بهتر و ایجاد پهنای باند بهتر درمقایسه‌با نسل قبل می‌شوند. همین امر برترین برند تولیدکننده مادربرد در جهان، یعنی ایسوس را واداشت تا مدل‌های متنوعی برای این نسل از پردازنده‌های AMD معرفی کند. ایسوس در این مراسم برای تراشه AMD X570 تعداد 11 مادربرد را در چهار سری مختلف یعنی ROG ،ROG Strix ،Prime و TUF Gaming معرفی کرد که درادامه به هریک از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سری ROG

ابتدا با برترین سری این تراشه شروع می‌کنیم. طبق انتظار، ایسوس در این سری ROG برای این تراشه سنگ‌تمام گذاشته و سه مدل مادربورد را رونمایی کرد تا اورکلاکر‌ها و طرفداران سیستم‌های کوچک نیز وارد این آتش‌بازی شوند: ۱. Crosshair VIII Formula که از خنک‌کننده‌ی ویژه‌ی مدار تغذیه به‌نام Crosschill EK III بهره می‌برد و در نوع خود درمقایسه‌با سایر مادربرد‌های دارای تراشه AMD بی‌نظیر است؛ ۲. Crosshair VIII Hero که با زره و تجهیزاتی کامل و نورپردازی فوق‌العاده RGB همراه است؛ ۳. Crosshair VIII Impact.

سری ROG Strix

همانند گذشته این سری از محصولات، سبک و عملکرد و امکانات اورکلاکی همچون سری ROG دارند؛ اما از برخی امکانات به‌دلیل تمرکز روی عملکرد و ظاهر مادربرد صرف‌نظر شده است. برای آخرین پلتفرم رایزن، ایسوس دو مادربرد با فرم‌فاکتور ATX و یک مادربرد با فرم‌فاکتور Mini-ITX (مشهور به ترور کوچک) تدارک دیده است.

ایسوس

سری TUF Gaming

محصولات TUF Gaming ایسوس علاوه‌بر مقاوم‌بودن درمقایسه‌با محصولات دیگر، ازنظر مالی سری مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌روند. علاوه‌بر‌این، ایسوس با پروژه‌ی TUF Gaming Alliance شرکایی درزمینه‌ی تولید حافظه و منبع تغذیه و سیستم کولینگ ایجاد کرده تا TUF Gaming علاوه‌بر جذابیت خاص، ازلحاظ ظاهری سبکی خاص را روایت کند. هر دو مادربرد معرفی‌شده از این سری از یک برد تشکیل شده و تفاوتشان پشتیبانی از WIFI است. همچنین خازن‌ها و چوک‌های این مادربرد تحمل ۲۰ درصد ولتاژ بیشتر درمقایسه‌با سایر مدل‌ها دارند.

سری WS

پردازنده‌های جدید رایزن AMD برای پردازش‌های سنگین هم بسیار کارآمد هستند؛ از‌این‌رو، به مادربردی به‌اصطلاح ایستگاه کاری نیاز است تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد. مادربرد Pro WS X570 ACE با پشتیبانی از این نسل پردازنده‌ها و اتصال جدید PCIe 4.0 به‌همراه پشتیبانی از حافظه‌های ECC امکانات مناسبی برای پردازش‌های سنگین فراهم می‌کند.

ایسوس

سری Prime

اگر در بین این مادربرد‌های معرفی‌شده به‌دنبال مادربردی باشید که قابلیت و زیبایی منحصر‌به‌فردی داشته باشد، آن مادربرد Prime X570-PRO است که با اصالت همیشگی سری Prime معرفی شده و علاقه‌مندان را به‌وجد آورده است. هم‌زمان با عرضه جهانی مادربرد‌های جدید AMD در جهان، آخرین سری مادربردهای معرفی‌شده با گارانتی رسمی‌ دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات